HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Soundshowrooms.com Berlin Fake
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2015/08/02 :  21:29:07  Show Profile Send ulf a Private Message
Handlar en del från tyska audio-makt.de som väl är Europas största begagnat site. aldrig blivit lurad. Firman ovan har jag stött på flera gånger som säljare av dyr high end till billiga priser på siten. De har en flott hemsida o påstår sig ha en butik på anrika kurfustendamm Berlin.
På min begäran har audio markt kollat upp firman o allt är fake.


ulf
Member

332 Posts

Posted - 2015/08/02 :  21:38:47  Show Profile Send ulf a Private Message
Rätt adress
soundshowroom.com
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2015/08/02 :  22:01:48  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
Om det är för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant...

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2015/08/03 :  01:23:58  Show Profile Send ulf a Private Message
De hade en Esoteric K01 Cdp för 6000euros. Normalt beg pris 9000euros. Hade de begärt 8000eoros hade det varit rimligt o någon kunde blivit lurad med tanlke på den proffsiga hemsidan.
Jag har gjort många bra affärer på audio-markt o amerikanska Audiogon. Köper alltid av nån med bra feedback och med fullständigt namn o adress som jag kollar upp. Pratar sedan med säljaren per telefon, ber om specifika bilder mm
Har hittills klarat mig från att bli lurad. Peppar peppar
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2015/08/03 :  13:36:30  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
Det dyker upp liknande skenbolag titt som tätt. En sökning efter "soundshowroom" ger mer information: https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=soundshowroom

Att handla ifrån okända aktörer på distans är alltid ett risktagande givetvis. Det får man vara beredd på, och noga överväga om det är värt det helt enkelt.

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000