HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Roon labs
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/12/19 :  09:37:12  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Är det någon som har tagit steget? Det verkar ju vara en smutt lösning men jag blir fullständigt galen på produkter som marknadsförs med en massa schvammel!
Det finns lixom ingen produktbeskrivning, systemöversikt, vad jag kan hitta och därmed vill jag inte hoppa på de relativt kostsamma tåget.
Kan någon vänlg själ berätta lite m vad det är och hur det fungerar att använda det i dagligt bruk?

För dem som inte vet vad jag talar om är det en mjukvara som liknar Meridian Sooloos och bygger relationer baserat på metadata i ditt eget bibliotek och dessutom låter detta smälta ihop med t.ex. Tidal HiFi. Låt säga att du vill spela ngn a Karajans inspelningar av Bach, gjorda mellan 70 och 75, tokenkelt! Eller att du spelar Steamy Windows med Tina Turner och vill veta mer om låtskrivaren. Plötsligt öppnar sig Tony Joe Whites värld och du har tusentals högklassiga låtar att utforska.

Allt väl, men jag saknar rapporter om hur det fungerar i praktiken? Snabbt? Styrning som underlättar? Buggigt? Stöd för ASIO/Core Audio Integer Mode etc?
Och kommer ngn hårdvaruklient? Jag vill INTE ha en datorjäkel i lyssningsrummet om jag kan slippa det.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/12/19 :  21:06:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Okej, får man inga tips får man väl skaffa sig egna erfarenheter!
Ett abbonemang införskaffat, man får ju nyttja det i två veckor för utvärdering utan kostnad.
Vad du bör ha innan du hoppar på detta:
En vettig infrastruktur med trådat nätverk för musiksignaler och ett trådlöst för fjärrstyrning.
Tidal Hifi abbonemang (Inte nödvändigt men klart värt kostnaden á 199:-/ månad)
Ett musikbibliotek på en hårddisk, tillgängligt på ditt nätverk (Inte nödvändigt, men underlättar som avstamp ut i musik-djungeln)
En dator med nätverksanslutning för "core"-tjänsten där du bygger upp ditt eget bibliotek.
En "endpoint", kanske en USB-DAC på samma dator där biblioteket körs, eller en kompatibel hårdvara i närheten av stereon. (I mitt fall duger en AppleTV i vardagsrummet som alternativ)
Edit: accepterar nu Squeeze-produkter som endpoints!
Sen är det bara att installera mjukvaran och ansluta den till ditt Roon-konto, samt peka ut dina musikmappar på nätverket. Vid installation får du frågan om vilka spellistor från Tidal som ska inkluderas i ditt bibliotek. Det går ganska snabbt att söka upp och lägga till ditt lokala musikbibliotek... Meeeennnn, det tar väääldigt lång tid att analysera detsamma för nivåer och liknande. Det kanske finns sätt att minska denna tid men jag har inte funnit dem ännu.
Det tog en stund innan jag hittade möjligheten att fjärrstyra datorn, men en liten inställning i datorns "core" mjukvara öppnade möjligheten att fjärrstyra hela rasket med hjälp av paddan!
Nu så!
Det kommer lite bilder från gränssnittet senare men kontentan är att det fungerar över förväntan!
Återkommer...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2015/12/21 15:44:25
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2015/12/20 :  12:51:46  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Se där ... då prövar jag oxå.

Installationen på min MacMini gick utmärkt så nu spelas det för fullt. Får inte till att installera min andra MacMini som "remote".

Spännande med en ny värld av relationer, fakta mm. Ska bli kul att fortsätta utforska Roon

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

Metal
Member

285 Posts

Posted - 2015/12/20 :  14:55:46  Show Profile Send Metal a Private Message  Reply
Jag har använt Roon sedan början av maj och kan inte leva utan det nu: :-)
Efter många år med Squeezebox och 3 år med jRiver så var det värt varenda öre att gå över till Roon.

Jag kör det på en dator med Windows 10 Pro samt Dirac live, sköter styrningen med en iPad air eller MacBook Pro.
Datorn står i ett angränsande rum, har dragit en USB-kabel genom väggen till Dacen.

Har inte testat Tidal än, kör endast lokal musik.

/F
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2015/12/20 :  19:44:58  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Hur bra fungerar det att köra DSD-filer på en mac med Roon?
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/12/20 :  20:26:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Nu då, så här ser det ut vid fjärrkontroll av biblioteket från en iPad, vid uppstart så ansluter den automatiskt till det senaste biblioteket och visar skärmen "Overview" (Alltid liggande format)
OBS! Jag har klippt ihop vyn i denna bild och allt är inte synligt på paddan i samma fönster utan man får scrolla för att se hela.

Startvyn

Gränssnittet är tydligt och lättnavigerat. Man har valt att sektionera startvyn och du får bara ett litet urval av album, artister, compositörer etc.

Det funkar dock som en webläsare med fram- o tillbakaknappar uppe till vänster som vanligt. Det finns också möjlighet att bokmärka sidor man vill hitta tillbaka till.

Längst upp har du alltid navigationsknappar, bokmärken och menyn (längst till vänster). Givetvis även Sök-funktionen.

Längst ned finns uppspelningskontrollerna och val för utenhet m.m.

Som synes så kan du skapa flera profiler för olika intresseområden också. Min sambo har fått en egen profil, ML för att kunna välja in sin favoritmusik från Tidal eller biblioteket och därmed ha en god plattform för henne att börja lyssna ifrån.

En bra grej är att man kan välja in ett fördefinerat bibliotek från Tidal om man inte har så mycket lokal musik, eller bara vill komplettera med t.ex. Roon Labs urval som kallas "Essential" (Eller någon av de övriga tjugotalet genres som Country, Rap, Pop, Metal etc)
Dessa låtar läggs alltså inte till på dina diskar utan mappas helt enkelt in i ditt bibliotek från Tidals urval av musik, dessutom per profil.




Spellistor
Nedan visar jag hur en blandad spellista ser ut, Trentemøller spelas just nu från lokalt bibliotek. Därefter i kön ligger She Zoremet med Infected Mushroom på kö, den kommer dock från Tidal. I listan ser ni vissa med mikrofonsymbol, det är texterna som automatiskt laddas mha Roon. Jag har god koll på mitt musikbibliotek, men Roon kompletterar, renodlar och snyggar till det avsevärt.


I helskärm ser det ut så här:

"Transfer to.." är en smart finess, möjligheten att skicka aktuell spellista/album till en annan utenhet, t.ex. om man vill fortsätta lyssna på en annan utenhet.



Uppspelningsenheter
Utenheter kan vara det du har anslutet till datorn som biblioteket ligger på, eller t.ex. en AppleTV


Genom att gå till länken Audio Setup så kan du aktivera/avaktivera olika utenheter.

XMOS USB Audio 2.0 är min Gustard U10 som är ansluten till Bladelius Embla via AES/EBU, därav det förenklade namnet Embla

Settings för utenheten XMOS Audio visas nedan, dock har den inte DSD-stöd så därför får jag sampla om ev. DSD material till PCM. Det finns dock val för att skicka en DSD ström direkt till USB-mottagaren i antingen Native eller DoP så jag antar att det funkar klockrent utan krångel.




Album- & Artistspelning
Jag glömde en viktig bild som också beskriver det Roon gör bra, nämligen möjligheten att leta sig vidare med en viss artist/album/genre/kompositör som utgångspunkt,
Se nedan!


I stort sett allt är klickbart. Ett klick nere vid manöverdelen visar aktuell spellista. Ett klick på den lilla violetta "dioden" till höger om aktuell låtnamn visar hur uppspelningskedjan ser ut, om du kan förvänta dig optimal kvalitet:



Slutligen, genom att klicka på en av genre-knapparna under aktuell artist, som t.ex. Alternative Singer/Songwriter på artistsidan för Rebecca Pidgeon, så länkas man vidare till liknande artister i ditt eget bibliotek och även på Tidal om tjänsten aktiverats:




Sammanfattning
En tidig summering får bli att det fungerar över förväntan och jag hittar saker i mitt bibliotek som jag inte skulle funnit med JRiver eller iTunes. Klassisk musik har varit ett aber med den knepiga taggningen enligt ID3, anpassad för albummusik från senare delen av 1900-talet. Med Roon får inte bara god information om kompositören, framföraren eller orkestern. Det är dessutom lätt att lära sig mera genom att kika till närliggande typer av klassiskt, kanske andra samtida kompositörer och liknande.

Ett otroligt verktyg för musik-hungrande! Jag vill påstå att det är prisvärt i alla fall trots den årliga avgiften på $119 eller en lifetime licens a $499...
Jag tror personligen att jag kommer testa ett år, och gillar jag det fortfarande nästa jul så slår jag till på lifetime-licensen.
Jag har spenderat mer pengar än så på mindre betydelsefulla apparater!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2015/12/21 11:08:45
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2015/12/21 :  09:00:12  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Verkar mycket intressant att se närmre på :-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/12/21 :  14:43:20  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
För en liten stund sedan kom en uppdatering på Roon.. Och nu har man lagt till stöd för Squeezebox (beta) vilket är för att nyttja Squeezarna som spelare(endpoints)
Grattis alla Squeeze-kramare!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2015/12/21 15:38:44
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2015/12/21 :  18:04:07  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Tack Alfa för en bra sammanfattning! Ser riktigt intressant ut.

/Lasse

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/12/21 :  22:07:48  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ingen orsak!
Provade nyss att spela upp DSD-filer, då via S.M.S.L M8 ansluten med USB.
Jag spelade upp ett flertal filer i DSD128, men det var mest samplers så Roon döljer dubletterna... Det gjorde det lite krångligt att hitta på dem. Tror inte det är ngt problem med normala, taggade album som går att identifiera.
Den spelar då gladeligen upp DXD filer utan att ens hacka (DXD är 352.8Khz/24bitar)
/Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2015/12/21 :  22:46:38  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2015/12/22 :  09:18:06  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Nu har jag min 2:a MacMini uppe att köra som Remote. Ikväll ska jag fortsätta med att få en iPad som en Remote. Fungerar verkligen helt suveränt. Metadata och associationer till annan musik öppnar nya ögon.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2015/12/23 :  09:50:06  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Och där gick jag på pumpen. Min iPad Mini är inte supported

Annars blev jag fast och surfade bland artister och musik. Mycket trevligt. Roon kommer nog att få stanna här.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio

Edited by - minoman on 2015/12/23 09:50:49
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/12/23 :  10:39:39  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Är appen kinkig på vilken hårdvaruversion?
Jag har en Mini 2 och en vanlig Air...
Men du fick igång fjärrstyrning via den andra MacMinin?

VH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2015/12/23 :  16:58:16  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Finns en lista på vilken hårdvara som stöds som remote => https://itunes.apple.com/se/app/roon-remote/id1014764083?mt=8

Måste kanske bli en ny iPad i julklapp

MacMini var inga problem att få igång, Enda fallgropen är att man måste förutom i FW även acceptera i Roon server för inkommande anslutningar.

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2016/01/04 :  14:20:24  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Roon är här för att stanna Tecknade 1år till mig själv i en sen julklapp. Har fått igång frugans iPad som remote. Riktigt trevligt att sitta i fin fåtöljen med iPad/Roon i näven och lurar på

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/01/04 :  15:03:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Roon verkar intressant, men jag blir inte riktigt klok på hur man integrerar ett lokalt bilbiotek på en server som jag ser att AlfaGTV gjort? Körs Roon på både server och endpont eller bara på endpointen? Har ni en roon server någonstans eller kör ni Roon som en app på era endpoints och en UPNP-server någonstans i näteverket eller är servern en ren file server som Roon i endpointen skannar av? Var ligger Roon's databas, lokalt eller centralt på servern?

Ursäkta alla frågorna, men jag blir inte riktigt klok på hur roon saluförs, om Roon är en endpoint device(=man måste uppdatera alla sina remotes om man lägger till/drar ifrån filer) eller om det är en central funktion som endpointarna utnyttjar?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/01/04 :  15:05:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Och så naturligtvis min favoritfråga för tillfället, kan man casta på en ChromeCast audio via Roon?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/01/04 :  15:15:44  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kanske är min fråga inte så dum ändå? Jag verkar vara i gott sällskap med att se revolutionen som Chromecast Audio för med sig.

quote:
If Roon come to the party, allowing a Chromecast Audio to play the role of Endpoint, it#8217;ll be game over for many #8216;philes.


Läs hela artikeln här!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/01/04 :  16:48:40  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
Roon verkar intressant, men jag blir inte riktigt klok på hur man integrerar ett lokalt bilbiotek på en server som jag ser att AlfaGTV gjort? Körs Roon på både server och endpont eller bara på endpointen? Har ni en roon server någonstans eller kör ni Roon som en app på era endpoints och en UPNP-server någonstans i näteverket eller är servern en ren file server som Roon i endpointen skannar av? Var ligger Roon's databas, lokalt eller centralt på servern?

Ursäkta alla frågorna, men jag blir inte riktigt klok på hur roon saluförs, om Roon är en endpoint device(=man måste uppdatera alla sina remotes om man lägger till/drar ifrån filer) eller om det är en central funktion som endpointarna utnyttjar?



Högst relevanta frågor och inte helt olika de jag själv hade innan jag testade!
Roon (server) behöver köras på en dator (Mac/PC), denna kan också vara endpoint (motsvarar Media Renderer inom UPnP) via sina inbyggda ljudmöjligheter eller t.ex. en ansluten DAC. Roon kan (och bör) kontrolleras med en App, som ansluter till lämplig Roon server på samma nätverk, men kan också styras med en annan Mac/PC vad jag förstår?
Endpoints kan idag vara de som är fysiskt anslutna till Roon-servern och de nätverksenheter som stöds t.ex. Squeezebox, Airplay-enheter och vad jag förstått kanske Auralic Aries (Mini) om de fått ut firmware-versionen som krävs.
Jag tror inte man har stöd för Chromecast ännu, men denna organisation och t.ex. Bluesound's är kontaktade.
Biblioteket är centralt och delas av din infastruktur, alltså det är en Roon-server som håller biblioteket. I mitt fall ligger filerna på ett share, det finns alltså inga krav på ngn ytterligare serverfunktion som UPnP e.d. Jag har även en del filer lokalt på Roon-servern som t.ex. mitt DSD-bibliotek som bara ligger på ett SD-kort på samma MacMini.
Övrig musik som ligger i mitt bibliotek, utöver de från NAS share och lokala filer, utgörs av de artister och album jag valt att lägga till ifrån Tidal.

Hur det går med stöd för Chromecast vet jag inte, men som bibliotek och musik-encyklopedi är Roon klart oöverträffat!
Har jag missat nåt? Fråga gärna!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/01/04 :  17:43:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Kanonbra förklarat AlfaGTV, Tack!

Det ser ut som om Plex och Roon strävar emot samma mål men kommer från olika håll. De har också kommit olika långt på sin väg emot slutmålet. Synd att Roon inte kan köra headless på en Ubuntu/Debian-server än. När den kan det blir det "back to back"-körning här hemma.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2016/01/07 :  12:33:16  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jag äger en Bryston BDP-2 och ser att i den senaste BETA-firmwaren finns stöd för ROON. BDP-2 ska då agera Endpoint.

Det är verkligen goda nyheter för jag tycker att användargränssnittet på BDP-2 är dess största nackdel. Nu är bara frågan vad jag måste ha för att få det hela att fungera? En liten dator som jag kan gömma undan någonstans (typ mac mini) som jag kan köra coretjänsten på? Låtar har jag redan på den inbyggda SSD:n i BDP-2:an och på min NAS.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/01/07 :  15:36:38  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Japp Rydberg, du behöver en mac/pc som kan vara core/library server. Den behöver givetvis inte vara i närheten av stereon utan kan gömmas undan så länge den har god kontakt med nätverket.
Om din Bryston kan tillhandahålla de filer som finns på SSD'n till biblioteket vet jag däremot inte. Filerna på NAS'en kommer dock att kunna läggas till biblioteket utan konstigheter.

Med en liten smidig macmini/intel nuc skulle servern kunna stå igång 24/7 utan att dra för mycket energi men det är inga bekymmer att ha en större maskin som startas för lyssningssessioner heller, om den inte behöver stå i lyssningsrummet.

/Micke
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2016/01/07 :  16:58:18  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tack för svaret! BDP-2 kör sambaserver så den dyker upp på nätverket och man kan "drag & drop:a" filer till den. Så den borde kunna inkluderas annars är ju det inte så mycket värt med en Roon-lösning.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2016/01/07 16:59:59
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/01/07 :  17:37:38  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Aha, ja då är det lugnt!
Det kommer sannolikt att bli en viss omväg för filerna att hämtas från BDP-2 till Roon servern och sedan skickas tillbaka till BDP-2'an men de är ändå i filformat under hela resan så det torde inte vara några större kompromisser ljudkvalitetsmässigt.

En sak som jag verkligen uppskattar med Roon är det kontinuerliga uppspelningsflödet, alltså inga hack/avbrott mellan låtar och det är ändå inget jag stört mig på tidigare med olika spelare. Nåt gör den annorlunda och jag tror den håller bitströmmen vid liv vilket gör att min DAC inte behöver förhandla om aktuell klockning och sedan låsa denna.
Detta gäller vad jag märkt även för album från Tidal.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2016/01/07 :  19:59:20  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
Jag väntar på att Auralic ska släppa ny mjukvara sen ska ROON testas på allvar, har testat 14 dagar på datorn och man blir sjukt beroende av det om man jämför med Bubble upnp appen jag kör idag så är ju ROON ljusår längre fram.
Skulle helst slippa datorn i ekvationen men de är ju svårt med ROON, jag har inte den igång alltid och de känns dumt att behöva starta den såfort man ska lyssna. Om den kunde stå i viloläge och bli väckt av antingen att man startar Ariesen eller ifrån remote appen på plattan hade varit trevligt.....de kan man kanske?

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000