HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Låda till Seas FA22RCZ
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stig_h
Starting Member

7 Posts

Posted - 2016/02/12 :  23:00:58  Show Profile Send stig_h a Private Message  Reply
Tänkte testa bredband och dessa sägs vara prisvärda. Seas rekommenderar sluten eller ventilerad låda ca 60 l med passiv eq för att sänka de högre frekvenser. Jag har fantiserat vidare och tänker i stället lyfta de lägre frekvenserna med bl horn och ett kort horn på framsidan (compound).
Det är första gången jag använder Hornresp och jag är mycket osäker på om simuleringen är att lita på. Därför ställer jag frågan till detta forum och hoppas att någon vänlig själ talar om för mig huruvida jag är "ute och cyklar".
Bifogar några bilder om det lyckas, har lite svårt med syntaxen.










Stig_h

stig_h
Starting Member

7 Posts

Posted - 2016/02/14 :  17:14:04  Show Profile Send stig_h a Private Message  Reply
Märker att bilderna inte kommer upp såsom de borde. Som vanligt hittar jag inga anvisningar för uppladdning annat än de överstrukna. Jag försökte använda min Dropbox men något går tydligen fel. Skulle vara intressant att få reda på hur ni gör.

Stig_h
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000