HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka tänker gå på mässan nästa helg ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/13 :  20:49:01  Show Profile Send FBK a Private Message
http://highendmassan.se/
Hotel Sheraton och Lundqvist & Lindqvist på Klarabergsviadukten 90
Och sedan Sweetspotmässan på Clarion Hotel Sign på Östra Järnvägsgatan 35 Stämmer denna infon?
Alltså tre ställen att besöka om man vill.

Highendmässan kostar och sweetspot är gratis,MEN man måste ändå boka en biljet och ha med sig för att komma in http://www.sweetspotevents.se/boka-biljetter/

Och jag får inget grepp om vilka som stället ut på Sheraton och vilka som är Klarabergsviadukten 90, mycket synd för jag tror inte att man mäktar med att lyssna på allt på tre olika platser.

Jag velar denna gång, men skulle några trevliga prickar vill ta en fikapaus eller en frukost på Clarion Hotel Sign där sweetspot håller till så, så kan jag ändrar mig. På Sweetspot ska det visst finnas skivförsäljning ifrån flera skivbutiker och det är ett plus i min bok, så den lockar mest.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2016/02/15 08:57:13

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/02/13 :  22:15:38  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag tänker inte gå. Har tröttnat på hifi-mässor. Ger mig inget längre.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/13 :  22:26:41  Show Profile Send FBK a Private Message
För min del är det så att det mest demas riktigt svindyra riggar nuförtiden som allt för ofta ändå inte låter så imponerande och då faller lusten, men man blir glad när man då råkar sätta sin fot i ett rum med mer vanliga grejer och det låter bra.
Får se hur det blir i år.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2016/02/13 :  22:57:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag kommer dit i alla fall.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2016/02/14 :  09:47:46  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
quote:
För min del är det så att det mest demas riktigt svindyra riggar nuförtiden som allt för ofta ändå inte låter så imponerande och då faller lusten, men man blir glad när man då råkar sätta sin fot i ett rum med mer vanliga grejer och det låter bra.
Får se hur det blir i år.


Det är väldigt svårt att få bra ljud i ett hotel rum eller konferensrum, mycket svårare än ett rum hemma eller i en butik som är gjord för att har bra ljud. Felet många utställare gör är att dom har för litet rum för utrustningen dom har och får man oftast effekten som du beskriver att vanlig grejer låter i många fall bättre.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2016/02/14 09:49:09
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2016/02/14 :  09:56:23  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Vad är det för skillnad på hotellrum och rum hemma menar du?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/14 :  10:34:02  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Det är väldigt svårt att få bra ljud i ett hotel rum eller konferensrum, mycket svårare än ett rum hemma eller i en butik som är gjord för att har bra ljud. Felet många utställare gör är att dom har för litet rum för utrustningen dom har och får man oftast effekten som du beskriver att vanlig grejer låter i många fall bättre.

Konferens rum köper jag men inte resten alls. Det brukat vara heltäckningsmatta i hotell rum, upp med lite sådant här

så är de värsta problem i de övre registren borta. Basproblem är en helt annan sak som ofta ställer till det i fel rum.

Ps. Och många butiker har bristfällig akustik också.

Åter till mässorna nu!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/14 :  10:54:27  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag kommer dit i alla fall.

Ja då blir vi två på årets mässa, snacka om utrymme vi kommer få

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/14 :  10:58:11  Show Profile Send FBK a Private Message
Har en liten putte fundering på att man kanske skulle börja med att äta frukost på Clarion Hotel Sign där sweetspot mässan är, innan mässa börjar, bra start på dagen om inte annat.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2016/02/15 08:37:20
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2016/02/14 :  16:21:46  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Jag kommer definitivt att besöka mässan, varför missa den när det finns ett tillfälle per år i Stockholm.
Visst finns det väl exempel på utställare som har för små rum till sina prylar men jag har även sett det motsatta och att hotellrummen generellt skulle vara sämre än de folk har hemma tror jag inte på.
Däremot så är väl tiden att trimma in systemen alldeles för begränsad.

Att det ställs ut system med en prislapp som ett ytterst litet fåtal har råd med är väl inte konstigare än att det visas upp svindyra Ferraris på bilmässor, kul att kika på i alla fall
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/14 :  17:44:30  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Att det ställs ut system med en prislapp som ett ytterst litet fåtal har råd med är väl inte konstigare än att det visas upp svindyra Ferraris på bilmässor, kul att kika på i alla fall

Jag tror däremot att fler skulle handla mer i butiker om det var en mer blandning av pryttlar på mässorna, men det är jag det.
För egen del så brukar jag hoppa rummen där det står anläggningar för 500.000 eller mer och det är jag nog ganska ensam om Har för ofta blivit så besviken på de där jätte dyra riggarna som (för ofta) har en betoning på diskantåtergivningen också, så det blir bara pinsamt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

nikwal
Member

126 Posts

Posted - 2016/02/14 :  20:34:59  Show Profile Send nikwal a Private Message
Ja det var läänge sen nu så det är inte omjöligt, måste kolla med ett par kompisar också..
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2016/02/14 :  20:43:22  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Jag kommer att tillbringa helgen i Stockholm. Med stor säkerhet kommer jag att besöka mässorna. Skall bli fantastiskt roligt att för första gången besöka dessa mässor.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/15 :  08:06:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Audionet@
Kommer du har kameran med dig ?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2016/02/15 :  08:18:02  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message
Jag och tre kompisar kommer till mässan.
Med vänlig hälsning Åke

Örebro
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2016/02/15 :  08:48:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Funderar att eventuellt besöka mässan på söndag.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/02/15 :  09:02:19  Show Profile Send FBK a Private Message
Men då är nog de flesta skivorna redan sålda på Sweetspot mässan

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2016/02/15 :  09:47:54  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bokade sweetspotmässan också nu, båda dagarna.
Nån som vet vilka som ställer ut där?
Jag försöker hitta en lista men förgäves.
Länken för "utställare" på hemsidan funkar inte.

Så får vi se om jag lyckas hitta Lindkvist & Lundkvist denna gången.
Sist jag var i Stockholm på mässa lyckades jag inte med det.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2016/02/15 09:50:41
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2016/02/15 :  09:56:44  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
@FBK,
Jag kommer eventuellt att ta med kameran, men jag vet inte ännu om jag kommer att göra något reportage. Jag skall flyga och jag har begränsat med plats och förmåga att ta med de grejer jag vill ha för att genomföra ett mässreportage.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2016/02/15 :  21:35:59  Show Profile Send classe a Private Message
jag och linkan 82 kommer på lördagen

18 ska de va.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2016/02/16 :  14:24:04  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jag och en HIFI-vän från Norrköping kommer på söndag!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2016/02/17 :  21:23:26  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message
Lundqvist & Lindqvist ligger i princip ovanpå Centralstationen i Stockholm, men kan vara något knepig att hitta. Den här länken hjälper: https://www.google.se/maps/place/Lundqvist+%26+Lindqvist+KLARA+STRAND/@59.3302962,18.0514527,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x465f9d61b45756d3:0x81f6c7f9f579c5a7

Vi är där - och många med oss!

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2016/02/17 21:24:23
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2016/02/17 :  22:08:00  Show Profile Send Adagio a Private Message
Ang mässljud.
Prova att bära ut alla möbler, prydnadssaker, blommor mm ur era lyssningsrum/vardagsrum ställ in 15 stolar och försök uppleva hur bra det blir oavsett heltäckningsmatta eller ej. Det är inte lätt att få till, sen sitter man ju oftast i Sweetspot hemma också. Se mässan som ett kull tillfälle att spana in div mer eller mindre exotiska prylar, samt träffa trevliga människor med samma intresse. Om man kan få sig en dos överraskande Väljud då o då är det bara bonus.
Hur skulle en mat och dryckmässa se ut om det bara var olika falukorvar o mamma scans köttbullar som gällde?

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2016/02/17 :  22:11:13  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Angående Lundqvist & Lindqvist, det är inte så att man går in via Klarabergsviadukten 90?

Cyrus
Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2016/02/17 :  22:26:07  Show Profile Send nisseW a Private Message
Jag ser fram imot att äntligen få höra Kaiserhögtalarna och även Puré Audio`s dipoler.
Det finns alltid något att hämta för oss DIYare, teknik design eller ljudupplevelse.

Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten!
Go to Top of Page

Audio Concept
Member

981 Posts

Posted - 2016/02/17 :  23:03:40  Show Profile  Visit Audio Concept's Homepage Send Audio Concept a Private Message
Cyrus,

Det ör korrekt - ingången är Klarabergsviadukten 90 för Lundqvist & Lindqvist.

mötesplatsen för verkligt musikintresserade... - sveriges största och ledande specialbutik för hifi och high-end

www: www.audioconcept.se butik: Södra Agnegatan 29, 112 29 Stockholm tel: 08 6507250 --- Följ oss på Twitter - Bli ett fan på Facebook - Få vårt Nyhetsbrev
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.8 sekunder. Snitz Forums 2000