HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa integrerad förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2016/02/27 :  10:51:27  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Oioi!

En elakartad tanke har slagit rot i vårt inre.
Funderar på att frigöra yta i vårt arma boende, ommöblering och bantning av diverse apparater.
Därav kom tanken att det kanske skulle skaffas/testa en rejäl integrerad förstärka ett tag.

Budgettak är 30k.
En begagnad är inget problem.
Mina högtalare är lättdrivna. Funkar fint med 25 triod watt.
Önskade egenskaper skulle vara ett bra RIAA men egentligen inget måste.
Balanserade ingångar.
Kanske HT pass through.
Tape ingångar/rec ett måste.

Om det är en bra konstruktion är ålder inget hinder, finns ju massa gamla hi-end legendarer.

Jag har läst sönder mig men fastnar i samma vinkelvolt, Accuphase typ.

Någon som har några ögonöppnade förslag, behöver hjälp att komma loss från hifi diket.
Jag är öppen för allt!

MVH

((( JUNEPE )))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿

Edited by - Junepe on 2016/02/27 11:00:56

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2016/02/27 :  12:53:12  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Lyssnat på Naim?

Riktig superljudkvalitet i deras grejor... Du får allt du efterfrågar förutom XLR-ingångar.
Dock får du något som är ännu bättre, d.v.s. DIN-ingångar. Också en typ av balanserad ingång men med s.k. stjärnjord vilket är bättre.

Roksan Caspian M2 är också mycket trevliga. De har lite mer övertoner jämfört med Naim 152/155, men är inte lika "korrekta". Men ett "roligare" ljud tycker jag!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2016/02/27 22:49:48
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2016/02/27 :  13:46:40  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message
Nad M3, Marantz PM11 s3
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2016/02/27 :  18:07:53  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Parasound har en ny som skall vara vældigt bra:

http://www.audiofidelity.no/artiklertester/knut-v-verdens-frste-test-av-halo-integrert-fra-parasound

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2016/02/27 :  18:30:20  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Audiovector,

Fixat.


PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2016/02/27 :  19:24:20  Show Profile Send HerrD a Private Message
En hifikompis hade tidigare en Accuphase E-408, den tyckte jag om

http://www.hifishark.com/search?q=accuphase+e-408

ser att det finns en på hifimagasinet för 25. Du kan dessutom sätta i bra riia och dac.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2016/02/28 :  13:09:56  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Tack sofar för en massa trevliga svar!

quote:
Audiovector: Lyssnat på Naim?
Ja det har jag men bara under mäss former. Har alltid gillat det jag hört. I min iver nu har jag faktiskt helt åsidosatt/glömt detta egensinniga märke men dom flög upp på agendan igen. Ska kolla igenom deras apparat line. Helst vill jag ha en integrerad.
quote:
emanuelgbg: Nad M3, Marantz PM11 s3
NAD är helt uteslutet just nu men däremot Marantz kan faktiskt vara något. Ska kolla in den!
quote:
Beat: Parasound har en ny som skall vara vældigt bra
Denna har jag helt missat. Jäklar i gatan vad funktioner. Försvann precis en från hifimagasinet tyvärr. Men den kan verkligen vara något. Ska försöka få tag på en lyssning.
quote:
HerrD: En hifikompis hade tidigare en Accuphase E-408, den tyckte jag om
Ja jäklar i gatan. De kontaktar jag direkt!

Men jakten fortsätter

((( JUNEPE )))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000