HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Audiofil grovsmed väljer välljud framför oljud.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2016/03/11 :  11:19:10  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply


Hej.


Jag behöver formgjutna lurar med högsta möjliga dämpning. Gärna med utbytbar sladd då den lätt kan skadas i mitt jobb. Relevant prisnivå 3, kanske 4 tusen. Men då skall de vara skottsäkra  :)

Eventuellt kan större ekonomiskt utrymme finnas om chefen betalar #128512;


Det vore toppen om det gick att få tag på någon lösning som inte sitter fast i telefonen då kopplingen till telefonen är en svag punkt. Dessutom har jag telefonen i ett vatten och hydrauloljesäkert (!) Lifeproof fodral som jag inte nog kan rekommendera. Den åker ofta upp och ner ur fickan för samtal, foto eller för att läsa en pdf medans jag sölar ner den med olja. Separat trådlös dac/amp som stannar i fickan eller runt halsen hade kanske kunnat funka.


Har haft Shure i mellanskiktet men de gick sönder plus att gummina inte varade nåt vidare, men ljudet och sladden över örat var bra. Shure är sedan dess några jag tittat en del på. Hade jag haft ett lugnare jobb hade det nog skämt bort mig med någon av deras finare modeller tillsammans med deras dac/amp.


Ultimate ears verkar fina. Har dock inte testat.


Sony Ericsson hade förr hyggliga blåtandslurar att hänga runt halsen, men sladden slets sönder då den var klent dimensionerad. Kunde köpa flera då de inte var överdrivet dyra men de finns inte längre. Absolut den bästa lösningen annars med att ha sladd till blåtandsenheten runt halsen.


Köpte Peltors bästa kåpor men de funkar inte med mössa, svetshjälm eller skyddshjälm. Dessutom var ljudet mediokert. Inte prisvärda alls. Lite irriterande faktiskt. Men fantastisk mic som funkar fantastiskt även i värsta väääärsta larmet.


Igår stod jag utan hörselskydd alls och kapade stål med påbättrat öronsus på kvällen som resultat. Skulle haft proppar redo runt halsen.

 

Nu när dagen nu går till ända sitter jag och lyssnar på musik från mina Apogee Duetta Signature högtalare i musikrummet men vill till sist kunna ligga i sängen och njuta av några sista låtar utan att störa min kära sambo.


Kan ni hjälpa mig att hitta en passande lösning vore jag mycket tacksam.



Vänligen/


Mathias Johannesson


Öckerö

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2016/03/11 :  12:40:18  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Jag har gjutna hörselskydd ifrån earmo eller vad det nu kan stå på dom. Det gick att välja till lite olika grejer då. Bla blåtandshandsfree och det var för många år sedan, så det borde inte vara något problem att få till det som du vill ha det.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/03/11 :  13:17:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har ett par UE men är tveksam till prisvärdigheten för dom. Fixar några länkar senare ikväll till leverantörer.

Gå och gör en avgjutning så länge, det några hundralappar.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/03/11 :  22:16:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det här forumet är dedicerat för hörlurar och där finns massor med info

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php

Några siter med vettiga tester

http://inearspace.com/

http://headfonics.com/

http://www.innerfidelity.com/

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2016/03/13 :  05:49:14  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Tack Micke!

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000