HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Fredagspyssel - hörlurar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2016/05/07 :  02:12:52  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Hade lite tråkigt på fredagskvällen så jag bestämde mig för att "diy:a" lite på mina hörselskydd där hörlursdelen gått till de sälla jaktmarkerna. Givetvis kan jag kvittera ut nya på förådet, men det är ju inte lika roligt + enligt arbetskamraterna var de nya ersättningslurarna bedrövliga.

Arbetsmaterial: ett par gjutna hörselskydd från earmo, Havi B3 Pro 1, lim, kniv och lite tålmod

Resultatet kan ni se nedan.





Hur blev det då ? Tja, helt ok faktiskt. Havi B3:orna är trögdrivna så egentligen bör man ha en separat förstärkare för att dom ska prestera sitt bästa + jag ser lite ut som en rymdvarelse med antenner stickandes ut från öronen men annars så

För intresserade går Havi B3 Pro 1 att köpa för ca 50$ online. Mina är köpta i Kina direkt från Havi så de var lite billigare. Rekommenderas om man är ute efter bra iem:s till ett vettigt pris. Finns massor att läsa på headfi om dessa.

Är nog den enda som "förädlat" / "fördärvat" mina på detta sätt dock


Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

Edited by - Mattias S on 2016/05/07 03:08:15
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000