HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Har du varit nära att dö ? Var nära igår....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2016/06/20 :  08:48:18  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag är på semester utanför Ånge bor vid en stuga med sjötomt och då blir man ju fisksugen och sent igår kväll så hade det äntligen blivit lite mindre blåsigt och jag hade varit iväg och köpt ett ankare och flytväst som sambon tyckte jag skulle ha för säkerhets skull...
Så äntligen ut på bysjön för att fiska, men det gick trögt så efter en stund så tänkte jag att jag skulle ro i land och eftersom jag kände att plastbåten var vinglig så var jag försiktig när jag skulle vända mig om ta mig till fören där ankaret var fäst. Och då välte båten åt ena sidan och vattnet forsade in i båten, lyckades häva det även om båten var till hälften fyllt med vatten och då satt man blixt stilla, men ankaret måste ju upp så jag prövade på nytt och då kantade båten helt och jag slängde mig ut i vattnet för att inte få båten över mig och då föll den tillbaka och var vattenfylld. Så utan att tänka så började jag simma och med fullt med kläder och stövlar så var det inte lätt att för en som simmar dåligt, tog runt 60 minuter och man han tänka en del på vägen in. Och när jag kom in till land så förstod jag som först hur mycket kraft det tagit för benen bar mig inte utan jag fick vila lite innan jag kunde gå till stugan. Nu i efterhand så är man chockad över händelsen och förstår vad en flytväst betyder, hade inte kunnat berätta om detta om jag inte hade haft den igår för jag tror inte att jag hade orkat utan flytväst.
Ps. Överskatta ALDRIG ER FÖRMÅGA, man är jäklig liten när man ligger i kallt vatten och det är långt in till land.
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2016/06/20 08:48:59

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2016/06/20 :  10:13:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det där var banne mig inte dåligt gjort alls!
Och utan flytväst hade det med stor möjlighet slutat på ett helt annat sätt.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2016/06/20 :  10:27:57  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
FBK, otäck upplevelse. jag är glad att du hade flytväst.

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2016/06/20 :  10:40:00  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Skönt att det gick bra FBK. Flythjälpmedel är ett måste på sjön.

"De som inte använder flytväst måste vara korkade!"

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2016/06/20 :  12:17:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Oj vilken upplevelse. Bra simmat.
Skönt att det gick bra




Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

587 Posts

Posted - 2016/06/20 :  12:42:23  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Det lät inte som en trevlig upplevelse.
Skönt att det gick bra.

//Niklas
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/06/20 :  12:59:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply

Jösses ja, man är inte stöddig när man är i vattnet, oavsett om det är på lilla tjärnen eller ute på havet...

Skönt att det gick bra!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2016/06/20 :  14:19:34  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Jisse... Usch... Å en annan som ung så ofta var ute i de små tjärnen å sjöarna och fiskade. Ofta i gamla gistna läckande ekor och alltid utan flytväst. Detta trots att jag knappt är simkunnig (efter en mindre trevlig upplevelse som barn)... Hade aldrig vågat vara så dum idag som när jag var yngre!

Gott att du har en förståndig sambo, fbk. En räddning...

Ps. "Nära döden"-upplevelser har jag dock haft ett antal gånger ute i trafiken. Klarat mig på ren tur (å lite skickliga undanmanövrar), men hur länge det varar?

Summarum: Håll avstånd i höga (alla) hastigheter och bär alltid flytväst även i de lugnaste vatten...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2016/06/20 :  15:52:00  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det var nära ögat det! Gött att du tog dig ur det!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2016/06/21 :  19:42:32  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Usch. Påminner om att livet är skört. Glad att du klarade dig!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2016/06/21 :  20:44:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Usch vilken gräslig historia du berättar. Jag beundrar dig för ditt mod och din beslutsamhet.

jag har gudskelov aldrig upplevt att döden flåsat mig i nacken på det viset även om jag befunnit mig i otäcka situationer.
När döden stod där och grinade glatt såg hustrun till att göra honom besviken.

Skulle tillägga att det är inte fel att kunna HLR heller.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2016/06/22 :  12:32:51  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
quote:
Skulle tillägga att det är inte fel att kunna HLR heller


Det borde alla medborgare kunna.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000