HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips, vart är det värt att gå på Gbg HiFi show?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic   

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/09/17 :  19:14:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hej,
jag har haft lite att stå i idag, men imorgon skall jag till mässan och funderar på hur jag skall förlägga min tid.

Opus3 är klockrent, dit måste jag. Men i övrigt då? Har du några tips på vart jag skall jag gå?

Mvh,
Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/09/18 :  18:17:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
308 läsningar av mitt första inlägg och inte ett enda tips. Tur att jag var där så att jag åtminstone kan delge vad jag tycker till de 308 som också sökte tips.

Jag är precis hemkommen och fick göra en spurt genom mässan idag pga personliga omständigheter.

Så här på rak arm var det många rum det spelade bra i.

- På Opalen spelade ett par monster-stativare som kallades SA med Viola-elektronik. Det var ett jäkla gung i den anläggningen!
- Martin Logan systemet med Bladelius elektronik lät riktigt bra där jag satt.
- Sonus faber med den nya Audio research elektroniken spelade bra.
- Audio Concepts rundstrålande elektrostater lät bra.
- I ett litet rum stod en högtalare som kallades oido, där var det mikrodynamik så det hette duga. Riktigt trevligt!
-Focal-rummet med Passlabs, man kan ju inte annat än kapitulera...
- ...
- ...

Det var många fler rum som det spelade härligt i, jag har nästan 200 147 bilder på minneskortet från olika rum. Jag kommer att bearbeta dem under veckan och lägga ut i en bildtråd.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/09/18 :  18:32:22  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hur mycket folk upplevde du att det var på plats Pac ?
Det är ju mindre aktivitet på forat som jag ser det så det kanske inte är så många av medlemmarna som är på plats ? Mässan i vintras här i Stockholm så träffade jag en som jag kände, jag brukar träffa på klart fler och jag upplevde att det var glesare också med besökare på den mässan. Trådar förr var det gott om intryck ifrån medlemmar och jag upplever att det bara blir mindre och mindre aktivitet på ljudforumen, inte bara här.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/09/18 :  18:58:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag upplevde det som att det var kända ansikten i varenda rum jag gick in i. Väldigt trevligt!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/09/18 :  18:59:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag sitter och gör bilder nu och kom på att jag gjorde en stor blunder i listan ovan. TAD-rummet spelade riktigt bra på de minsta TAD'arna! Och där fick jag tag på Paulo Mendoca's vinyl.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2016/09/18 :  20:37:59  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Inte varit så mycket aktivitet här så missade själv att gå in o svara på din fråga..

Såg många bekanta ansikten, väldigt mycket samma folk på dessa mässor. . . skulle vara kul att veta hur många som va på "gbg/Arken mässan" för första gången?

Ser fram imot dina bilder, alltid en höjdpunkt

//Thomas
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/09/20 :  21:31:42  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det måste ha varit den tråkigaste mässan i historien. Inga kommentarer alls

Stämmer det verkligen eller är det dags att stänga butiken?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2016/09/20 :  21:36:28  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Jag tar tag i det! Har bilder och intryck men Attefallshus och fru på kurs samt två små barn vill hellre ha min tid...
Den här butiken ska nog inte stänga, vore trist. Finns inga så öppna och välkomnande forum som detta.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2016/09/20 :  21:44:15  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Här finns det lite intryck och en hel del bilder Micke. http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=16923&page=4


Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2016/09/20 :  23:47:07  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Klar. Nu finns en bildtråd med intryck (mina lite trumpna och svårflörtade förvisso...)

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/09/21 :  13:23:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Gött! Då fyller jag på i din tråd HerrD.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2016/09/21 :  16:04:06  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Pac: Kör hårt! Bara att fylla på med bilder och intryck, bra om bilden blir lite mera nyanserad

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/09/22 :  16:12:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Will do!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic   
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000