HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mytek Hifi Brooklyn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2016/10/16 :  21:04:57  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Hej, undrar om någon här har hunnit lyssna Brooklyn? Den verkar mycket intressant och inte så vansinnigt dyr, knappt 20000 kr hos Thomann.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2016/10/17 :  10:52:36  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Det där är en intressant DAC som jag också är intresserad av lyssningsintryck från.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/10/18 :  12:19:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
För dom pengarna kan man ju nästan få en Schiit yggdrasil å då vet åtminstone jag vilken jag skulle välja.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2016/10/18 :  14:24:12  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
En länk kanske är passande https://www.thomann.de/se/mytek_digital_brooklyn_dac_silver.htm
För egen del har jag fått för mig när jag silar allt jag läst om Mytek Dacar bla denna. http://www.ljudochbild.se/test/mytek-digital-stereo192-dsd-dac (som det finns spaltmeter om på ett grannforum)att de har en viss ljudsignatur mild fokusering på toppen. Inget herrarna kanske håller med om ?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2016/10/18 :  14:46:00  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Micke, med Brooklyn får man dac, riia, MQA, hörlursförstärkare och försteg med analog eller digital volymkontroll i en låda,den har fått bra omdöme för ljudet i både Stereophile och TAS, därför är jag nyfiken på den.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2016/10/18 :  19:22:03  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Han än så länge aldrig hört ett försteg i en Dac prestera som riktigt försteg, och jag tror att jag aldrig kommer få uppleva det heller. Bra att lyssna på min egen Hegel HD20, fick inte direkt dålig kritik i pressen när det gällde förstegsdelen, men den suger. Mitt gamla Linn Kollektor försteg är ljusår bättre. Har även hört Benchmark DAC1 direkt kopplad till slutsteg utan att bli imponerad, men Dacen imponerar inte heller som Dac i mina öron. Jag tror att det kostar mycket mycket pengar för att få en DAC med inbyggt försteg som verkligen låter bra.

Ps. Enda Dac med försteg som låtit vettigt är den där ifrån den lilla Svenska firman, minns ej namnet nu men Räven hade med den på besök hos mig på slutstegsträffen jag hade för många år sedan. bearwik, du var väl med på den träffen?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2016/10/18 :  19:38:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
quote:
Micke, med Brooklyn får man dac, riia, MQA, hörlursförstärkare och försteg med analog eller digital volymkontroll i en låda,den har fått bra omdöme för ljudet i både Stereophile och TAS, därför är jag nyfiken på den.


Oj, det var många saker i en burk. Verkar prisvärt

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2016/10/18 :  22:33:00  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
FBK!
Tror du menar G-Dis.
Mycket dac för pengarna.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2016/10/18 :  22:42:33  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Exakt, den var det och den lät bra.
Skulle aldrig våga mig på att köpa Dac för 20000kr olyssnat oavsett hur mycket beröm den fått, Vi är olika och hur vi upplever ljud är mer invecklat än vad många vill tro, tror jag.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Lassej
Member

208 Posts

Posted - 2016/10/20 :  18:14:13  Show Profile Send Lassej a Private Message  Reply
Har ingen erfarenhet av Mytek men kan varmt rekommendera Bryston BDA-3. Men kanske över budget?

http://www.computeraudiophile.com/content/718-bryston-bda-3-dac-review/

http://www.bryston.com/PDF/reviews/2016_10_Review_Bryston_BDA_3%20DAC_TEDMag_Eng.pdf

Thoréns TD147 Jubilee/OM30, Michell Orbe/SME 309/Benz Micro Wood, riia Trigon Advance, Mark Levinson 326S, Classé CA-2300, B&W 802D2, Bryston BDA-3, Mac mini, Roon SOtM-sMS200 Ultra/sPS-500/ISO-CAT 6, Marantz SACD 7007, NAS Synology 6TB. Isotek Aquarius. Chord, VdH, Supra, Audioquest, Svanå, Sound of Science. Entreq.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2016/10/20 :  18:55:11  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Poängen för mig med Brooklyn är att den är försteg, dac och riia i en låda plus mqa som bonus.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2016/10/21 :  10:49:02  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Du hinner nog byta DAC innan MQA finns tillgängligt
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/10/21 :  12:13:29  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Men det finns ju tillgängligt? I alla fall typ 5 låtar (på 2L.no)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2016/10/21 :  18:59:50  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Byter inte dac så ofta, tänkte få ihop ett smidigt system i framtiden, Brooklyn verkar lovande.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/10/21 :  21:12:52  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Säkert en utmärkt kombination av sina funktioner!
Dock stör jag mig på att all fler websidor numera tror att de säljer en livsstil och verkar tycka att fakta är överskattat!
Vad är det för DAC chip i den? USB Receiver chip? Hur funkar DSD över dubbla SPDIF? Filterfunktioner?
Eller är jag nördig nu?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2016/10/21 :  22:32:07  Show Profile Send lennartj a Private Message  Reply
@FBK: Jag kan inte hålla med om att återgivningen från Mytek Stereo 192 DSD DAC är fokuserad på toppen, snarare att basen är både djup och rapp men det kanske beror vad man valt för filter och uppsamplingsfrekvens.
Vi var ett antal kompisar som beslöt att utvärdera ett antal DSD-kapabla DACar efter HiFimässsorna i Stockholm 2013.
En del lånade vi från handlare, redan då kunde man ta hem Mytek på 30 dagars öppet köp från Thomann.
Lyssningssessionerna gjordes i en mycket högupplöst TAD-anläggning.
Jag hade tidigare varit lite för het på gröten och köpt en Oppo BDP95 som saknar de digitalingångar som BDP105 har.
Då var Mytek Stereo 192 DSD DAC den mest prisvärda för mindre än 12.000 SEK, så jag köpte en sådan. Vi hittade då ingen DAC under 35.000 SEK som var entydigt bättre. Diverse DACar för 10-20.000 SEK kunde vara lite sämre i vissa avseenden och bättre i andra.
Den sommaren hade jag en Oppo BDP-95 och en BDP-105 parallellt under en månad. Alla har ju liknande DAC-chip från ESS och de låter ganska likt när man spelar vanliga CDoch använder BDP-95 som drive till Mytek men jag rankar Mytek högst, därnäst BDP-95 och BDP-105 sist.
Brooklyn har jag ingen erfarenhet av men Manhattan har jag haft hemma någon månad. Jag trodde inte Manhattan skulle "mjölka" fram så mycket mer detaljer ur goda inspelningar trots att specifikationerna skiljer så lite, men jag är inte beredd att lägga över 40.000 SEK. Det kommer säkert något nytt format eller interface som gör DACen föråldrad.
Jag ska passa på att nämna att jag glömde testa Manhattan som analogt försteg hos mig, men vi provade hos en kompis som normalt använder ett TAD C2000 DAC/försteg och jag tyckte att ungefär hälften av inspelningarna vi lyssnade på lät bättre via Manhattan.
Analogdelen i min Stereo 192 DSD DAC duger inte. Jag testade att ta alla mina analoga källor via mitt McIntosh C2300 försteg och ansluta det via Myteks analoga ingång men den vägen (med den analoga volymkontrollen aktiverad) var upplösningen betydligt sämre på allt än om jag satte alla Myteks nivåkontroller i bypass och anslöt den till en balanserad ingång på Mac'en.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"

Edited by - lennartj on 2016/10/21 23:15:34
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2016/10/22 :  22:49:03  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Tack Lennart, precis den typ av input jag vill ha. Kommer se till och lyssna innan köp, men vill ha lite åsikter innan.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000