HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Musikrummet 2017
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2017/01/18 :  10:36:27  Show Profile Send Strmbrg a Private Message  Reply
High! Dvs hej!

Sålunda ser det ut numera här hemma. Magneplanar MG3.7i; Exposore 3010 slutsteg; Atoll HD 100 DA/försteg.
CDn under Atollen använde jag senast när jag konstaterade att CD och Spotify Premium låter likadant.
Fina inspelningar - från tex Delos, Telarc eller Reference Recordings är det som är avgörande, har jag kommit fram till. Och bra inspelningar låter alltså bra även över Spotify.
Jag är en extremt utpräglad ensamlyssnare. Inte ens min sambo har varit nere och lyssnat på högtalarna som jag skaffade för runt ett och ett halvt år sedan. :D

[URL=http://forumbilder.se/G7532/img-7334][/URL]

/Strmbrg,
Det bästa kanske inte alls är gott nog.
Det skall ju helst vara bra dessutom.

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2017/01/18 :  12:19:47  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Helt klart nice "mancave" :-)

Så gott med ett eget litet "kryp in" för sina musikaliska utsvävningar :-)
= Saknar min gamla källare :-(

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2017/02/03 :  19:25:32  Show Profile Send sella a Private Message  Reply
mys! har ägt 1,6 kan tänka mig att detta
låter bra#128526;

dynamik!!!
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2017/02/03 :  22:50:13  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Trevligt krypin! :-)

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2017/02/04 :  09:14:58  Show Profile Send deerhunt a Private Message  Reply
Härligt med egen grotta!
De där bokhyllorna som tar förstareflexen är säkert nyttiga!
Och dipol måste vara bra val i smalt rum!

Gissar att det låter prima

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2017/02/04 :  16:30:26  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Som sagt ett väldigt trevligt krypin. Det jag möjligtvis skulle ha invändning mot är den väldigt nära lyssningspositionen.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2017/02/05 :  00:20:46  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Det finns fördelar med att sitta nära, iaf om högtalarna spridningsmässigt tillåter det, vilket jag vill minnas magneplanar gör.
Man kommer undan rumsbidragen i större utsträckning.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2017/02/05 :  00:46:18  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Magneplanarer är relativt okänsliga för rumsbidrag, däremot krävs det ett visst avstånd för att elementen skall integrera och ljudet skall "släppa" från skärmarna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000