HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bengt "Bengans" Brorsson har avlidit
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/02/01 :  20:20:29  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Det är med sorg i hjärtat jag idag tagit emot beskedet att grundaren till Bengans (Bengt Brorsson) har avlidit.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2017/02/01 :  20:57:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tråkigt......
jag gjorde en del av lumpen på Marinkomandot i Göteborg på sent 80:tal o ganska omgående hittade vi bengans.
Det beställdes en massa skivor o dom flesta finns fortfarande kvar i samlingen :)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2017/02/01 :  21:06:07  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag lärde känna Bengan under andra halvan av 70-talet. Först i hans skivbutik och sedan var vi båda aktiva i frisbeeklubben Skogshyddan. Många mil i hans Range Rover blev det till och från tävlingar.

I butiken fanns även hans hund Zappa. Bengan skojade om att han skulle stämma Frank Zappa för namnstöld.

Just nu spelar jag en av de skivor jag hörde för första gången i hans butik, Michael Franks - One Bad Habit.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000