HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Anna Christoffersson - Crowd funding
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2017/05/18 :  07:29:31  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Denna tråd kanske bryter mot forumreglerna, så det är ok om någon admin tar bort den.

Anna Christoffersson har ju prisats för sina skivor med Steve Dobrogosz och när jag fick syn på hennes solodebut från 2008 i reabacken så var det inget att tveka på.
One är en riktigt bra skiva! Kollade om hon har gjort något sedan dess - nada. (Förutom ett singelsläpp på Youtube i höstas och en till i julas)


Men jag efter lite googling hittade jag att hon försöker crowdfunda en.

Hon skriver där:

quote:

Vad kul att du har hittat denna crowdfunding sida #8211; välkommen!

Jag heter Anna Christoffersson och du kanske har hört mig, vi har setts på en konsert, eller så träffas vi här för första gången. Min passion är att göra och skriva fantastisk musik och sprida den.

Jag är så tacksam för alla som följer mig - nu senast på min youtubekanal och som varit med och supportat mig under hela musikkarriären.

Nu har jag nytt magiskt låtmaterial och mitt mål är att spela in och ge ut ett nytt album under 2017.

Den här musiken betyder otroligt mycket för mig och den har skapats i ett team med grymma låtskrivare, musiker, producenter och publik. Nu behöver jag dig för att ta nästa steg och göra plattan till verklighet.

Den stämningen och den känslan som skapas tillsammans genom musiken är det som jag vill fånga på ett nytt album för att sprida till ännu fler.



De insamlade pengarna går till

- Inspelning i studio, att producera, mixa och mastra albumet

- Arvode till musiker och låtskrivare

- Form och foto

- Kreativ marknadsföring

- Produktionskostnader

- Skatter och sociala avgifter

- Releasekonsert

När du bidrar med en viss summa så får du ta del av olika perks kopplade till albumet. Alla perks är valfria och har du andra önskemål så hör av dig.


Med en månad kvar är det ganska långt till målet, så jag tipsar därför er om detta.

quote:
När du bidrar med en viss summa så får du ta del av olika perks kopplade till albumet. Alla perks är valfria och har du andra önskemål så hör av dig.

Kanske vi kan påverka mastringen...

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2017/05/21 :  20:01:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Du är inte kopplad till Anna eller försäljning av hennes alster så varför skulle det här gå emot reglerna?

Du är ju en entusiast som vill ge ett tips, ett ruskigt bra initiativ Solhaga!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2666 Posts

Posted - 2017/05/21 :  20:19:49  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Bra!

Jag skrev så här:

quote:
Hej, det vore toppen för en audiofil som jag och andra att kunna få en dynamiskt ostympad version som nerladdningsbart alternativ.


Av hennes svar att döma så verkade det som idén hamnade i god jord.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000