HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monitor Audio Silver 2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ChristianN
Member

207 Posts

Posted - 2017/06/10 :  09:20:16  Show Profile Send ChristianN a Private Message  Reply
Är det någon här som har Monitor Audio Silver 2? Vad tycks?

Har kikat på Silver serien ett tag och ser nu att priserna har gått ner rätt rejält, främst på Silver 2.

Är det en snäll last? Funderar på ett par Silver 2 till en klen rörförstärkare. Jag är inte ute efter stora ljudtryck utan mer en snäll last med inte allt för krävande impedans och fasvinklar. Hittar dock inga mätningar och det finns inte så många recensioner på nätet.

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2017/06/12 :  11:09:28  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Tycker nog allt Monitor Audio gör bra saker. Aldrig hört något som låtit dåligt.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

ChristianN
Member

207 Posts

Posted - 2017/06/12 :  13:35:43  Show Profile Send ChristianN a Private Message  Reply
Har ett par 2:or på ingång. Går att få för 5990kr. Sist jag kollade låg de nära 10000kr strecket och tyckte det var en bit utanför budget. Är det en ny serie på ingång från MA?
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2017/06/12 :  15:52:01  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Är det ett par stativare? Då tycker jag kanske det är lite mycket. Du får ett par Silver RS6 för den pengen i butik som säljer beg.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000