HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 VU meter till bryggat steg?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/09/08 :  20:15:17  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jag går och grunnar på detta med VU meter till ett bryggat class D steg.
Jag har en Vu meter som har single end ingång,dvs den refererar till jord,jag kan ju inte koppla den över högtalar utgångarna då bränner jag väl trissorna,men kan jag koppla den till positva ut och till jord men då får jag väl ut halva spänningen med det gör ju inget det justerar jag ju på ingångskännsligheten?
Funkar detta,så jag inte bränner nåt?

Jag har läst att sk passiva "drivare" kan ge dist på utsignalen.?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2017/09/09 :  08:43:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ingen av utgångarna får väl anslutas till jord. Och, utan att gräva ner mig i vetenskapligheter, kan jag ju tycka att du har ju en signal du vill kolla MELLAN förstärkaren plus- och minusutgångar. Får du, för att vara retorisk, något vettigt att mäta mellan plus och jord? Och hur i hela fridens namn ser en VU-meter ut som har liksom en predestienrad jordanslutning?
Alla mina instrument har ett stift märkt + och ett märkt -.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2017/09/09 :  12:47:12  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jo denna http://www.ebay.com/itm/2x-Panel-VU-Meter-Warm-Back-Light-Recording-amp-Audio-Level-Amp-with-Driver-Board-/302413407987?&_trksid=p2056016.m2518.l4276
Har L-jord-R ingång,den är väl till för förstärkare som inte är bryggade.
Men jag tror jag hittat lösningen https://www.jlmaudio.com/shop/vu2-stereo-vu-buffer-kit.html
Denna har + jord - ingång (dvs ballanserad)har ställt ett par frågor i säljarens forum innan jag beställer,den har ju en ingångskänslighet på lite över en volt men det måste väl lösas med en spänningsdelare..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2017/09/09 13:13:58
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000