HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Valutronic MC-100V
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2017/10/03 :  23:03:21  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Hej
Är detta någon rolig förstärkare att testa.
Någon som ha erfarenhet av denna??

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7509 Posts

Posted - 2017/10/04 :  10:53:37  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Googlade och fick upp den här:

http://www.valutronic.se/cm100.html

Ska man tro den något röriga texten så är det ju nåt väldigt märkvärdigt, inte utan att man blir lite skeptisk

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2017/10/10 :  21:20:19  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message  Reply
Intressant att frågan kom upp kring Valutronics elektronik. Aldrig testat den, men av bilder jag lyckats hitta på kretskorten, så ser det riktigt riktigt billigt ut. För komponenter som kanske kostar under ett par hundralappar, vill man ha tusenlappar betalt.

Men de marknadsför grejerna som "referenskvalitet" :-O Visserligen har de faktiskt inte talat om vilken referens de har ;)

Man kan nog hitta mycket bättre grejer på ebay, men som kostar en bråkdel av priset för valutronics elektronik.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000