HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skrivbordsstereo.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j3n5
Member

58 Posts

Posted - 2017/12/19 :  10:54:55  Show Profile Send j3n5 a Private Message  Reply
Jag har snöat in på att få ihop en OK skrivbordsstereo. Förr har jag haft ett par gamla Swans M1 som högtalare, vilka låter jättebra men är rätt stora. De drev jag med en liten Roxcore a32 från kjell.com via en HiFiMe Sabre DAC. Nu vill jag ha roliga, små och snygga högtalare. Det är en fördel om de ropas in för sub 5000:- Som förstärkare funderar jag på något litet asiatiskt i klass A. Min gamla AMI DDH-1 kommer nog få stå för att hantera Tidal till en start. Den låter rätt fint och driver mina Audeze rätt OK också.

Så; Förslag på små roliga och fina högtalare, gärna begagnade, för skrivbordet?

Sonus Faber Toy?
JohnBlue JB3
Pioneer Pure Malt?

Aurum Cantus M-102, Nuprime, Audeze.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/12/19 :  11:17:20  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag äger föregångarna till dessa och kan rekommendera dem varmt:
http://www.mychifi.se/fyndhornan/swans-m240-demo
Och du slipper dribbla med extra förstärkare och krafs på skrivbordet! :)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2017/12/19 :  12:01:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja ,varför inte aktiva. Är mycket per prisvärt, mer bra ljud för pengen helt enkelt. Kör själv med dessa, Adam Audio F7 .https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1585716
Vill du har tyngre basåtergivning så skulle jag titta på dessa. http://www.mychifi.se/hogtalare/aktiva-hogtalare/swans-h5
Och så finns ju Genelec som har små modeller, men de kostar mer än det smakar tycker jag.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

j3n5
Member

58 Posts

Posted - 2017/12/19 :  13:29:28  Show Profile Send j3n5 a Private Message  Reply
Jo jag har så klart sneglat på Swans då jag fortfarande har kvar mina M1:or som jag skattar otroligt högt. Har även haft deras RM300F & M806. Mycket ljud för pengarna. Så H5:orna ligger på kanske-listan. Men grejen är att jag tycker det är rätt roligt med elektroniken och testar gärna nya lösningar där också. Tanken är väl att en utrustning där jag kan byta delarnär jag tröttnat skulle kunna vara rolig. Apropå det, finns det någon nyare tråd för rolig asiatisk elektronik?

Aurum Cantus M-102, Nuprime, Audeze.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2017/12/19 :  14:38:33  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
finns det någon nyare tråd för rolig asiatisk elektronik?
Har inte sett någon.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000