HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpte en ny DAC idag
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/12/25 :  19:34:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Eller köpte o köpte. Jag laddade ner en ny version av programvaran som styr allt i min PS Audio Jr DAC och fick ett helt nytt ljud . Det kostade mig precis noll kronor

Mer privärd uppgradering får man leta efter.

Den nya versionen av programvaran har ett annat brus och lägre dist vilket gett tydligare detaljer även långt bak i ljudbilden och mer upplöst bas

Ted Smith som skriver programvaran har tydligen några kort kvar i ärmen för han säger att ytterligare förbättringar är att vänta.

Andra verkar också tycka att den är ganska bra, det här från Parttime Audiophile
quote:
So Christmas indeed arrived early this year. It may have come from a wizard in a Hawaiian shirt but the beard does make Ted look a little like Santa. Well done Paul, Ted and the rest of the team at PS Audio. If any of the Part-Time Audiophile readers need reference level digital playback, you really must audition the entirely new DirectStream DAC with Redcloud. This is one cloud that you will find in the audio heavens.


Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2017/12/25 :  19:40:26  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ganska finurlig tingest det dära va? Visst har den Bridge-kortet inbyggt?
Om så är fallet vore det kul att läsa lite om dina erfarenheter av streaming med den!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/12/25 :  21:49:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nä, ingen bridge i min och jag kör ingen streaming

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2017/12/26 :  21:40:14  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Ja den burken verkar mycket spännande!
Använder du förstegsdelen i den?

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/12/26 :  22:37:53  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Mja, jag använder den i min hörlursrigg som är det jag lyssnar med idag. Så inget vanligt system med högtalare av en massa praktiska skäl.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2017/12/27 :  09:57:06  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Okej.
Jag är lite sugen på en bra dac med bra försteg i samma Box. Tycker den verkar trevlig.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/12/27 :  17:43:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
DirectStream Jr DAC är mer än trevlig enligt mig

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Leif B
Member

1491 Posts

Posted - 2017/12/29 :  13:25:25  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Vad kostar en sådan rackare ?
Gott nytt år !
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/12/29 :  20:11:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Köpte min begagnad men Perfect Sense säljer dom, kanske finns andra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2018/01/08 :  16:11:47  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Vi har hela PS Audios sortiment hos oss i Stockholm. Det är alltid lika roligt att läsa positiva omdömen - tack för det! Värt att nämna är att DirectStream Jr. har ett inbyggt streamingkort där det är tillval hos den större modellen.

/ Marcus, Perfect sense

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000