HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Advance acoustic MCD-403
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2018/01/10 :  09:11:38  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply


Förhållandevis billig transport från kina, nån som provat den. Hittar inga recensioner för enbart transporten, bara på kombo med deras DAC som tydligen är helt kass. Fått tillfälle att köpa en sån här för 1200kr vilket låter vettigt.

// Johnny

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2018/01/10 :  11:38:00  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Köp om du behöver en bra transport.
Svårt att hitta bättre under många fler tusen!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/01/10 :  13:18:22  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja, vad får man för den pengen annars... gamla CD-spelare. Givet köp säger jag.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/01/10 :  13:32:02  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
https://www.youtube.com/watch?v=iYiQE5bTIHc
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/01/10 :  18:27:05  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Och med enbart den länken vill du säga vad ?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2018/01/10 :  18:37:48  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Youtube är fantastiskt!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/01/10 :  21:51:14  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja det beror på hur man ser det. Tyckte det har var ett tragiskt exempel.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2018/01/10 :  21:59:38  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
På vilket sätt tyckte du det var tragiskt?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/01/10 :  22:32:26  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hans klagande på transporten, man måste tänka lite att någon påkostad super duper finns inte i denna prisklass om nu inte Kineserna fick en skål ris i dagslön. Sedan att han sålde vidare en defekt spelare så hoppas man att han är ärlig till köparen.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2018/01/11 :  08:33:28  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply
Mest talande med videon var väl att det på inget sätt berörde hur enhetens egentliga syfte, alltså hur den egentligen låter. Att drivverket är att det billigare slaget behöver ju inte betyda att ljudet är direkt dåligt. CD-transporten är ju ändå en av de mindre kritiska komponenterna i en anläggning...

// Johnny
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/01/11 :  11:33:30  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Transporten är viktig, men bara för att den är av plast behöver det inte betyda att den är dålig, lyssna innan köp är nog bäst.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/01/11 :  11:42:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Och att gå i tron att bara för en spelare har en stabil och påkostad transport så är den bra ljudmässigt är att tro för mycket. Har hört sådana spelare som ej övertygat. Man ska inte låsa sig för mycket på den ena eller det andra utan lyssna om de är en bra transport. Enda som jag med säkerhet kan säga är bra transporter är Meridian 500-serie, men de är last gamla numera och jag vet inte om det går att få tag i nya lasrar (troligtvis inte)och då är de inte så attraktiva.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2018/01/12 :  12:41:57  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Nej men det skadar inte med en påkostad rejält byggd transport :).

Edited by - Snutten on 2018/01/12 12:42:11
Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2018/01/12 :  18:57:12  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
Skulle kanske starta ny tråd men.... vad finns det för vettiga transporter (helst med aes/ebu utgång) ?
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2018/01/13 :  10:13:09  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
quote:
Mest talande med videon var väl att det på inget sätt berörde hur enhetens egentliga syfte, alltså hur den egentligen låter. Att drivverket är att det billigare slaget behöver ju inte betyda att ljudet är direkt dåligt. CD-transporten är ju ändå en av de mindre kritiska komponenterna i en anläggning...

Det kan jag inte hålla med om, det är ju som att säga att verket på en skivspelare inte har någon betydelse. Allt startar ju vid källan, som en flod så har det påverkan i hela flödet.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/01/13 :  10:56:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag är helt säker på att en fungerande Denver DVD-spelare från Ö&B med digitalutgång funkar bättre som transport än en AudioAero som inte läser skivor Håller du inte med Figge?

Jag tror INTE att man kan bedöma ljudkvaliteten efter hur transportmekanismen är byggd. Plast är ett helt fantastiskt material som i vissa aspekter har mer åtråvärda egenskaper än metall t.ex. resonanser, vikt och dessutom är otroligt formbart och kan ges exakt rätt egenskaper vid konstruktionen.
Personligen är jag av åsikten att CD-skivan är en konstruktionsmässig katastrof baserad på en massa kompromisser och lever tryggt i övertygelsen att man genom att spela filer kan åstadkomma en högre kvalitet på källan till en bråkdel av kostnaden.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/01/13 :  14:56:07  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Jag tror INTE att man kan bedöma ljudkvaliteten efter hur transportmekanismen är byggd

Jag är övertygad om det. Har testat och lyssnat allt för mycket för att förstå att så är det. En av de lite bättre transporter jag haft är en gammal Onkyo DVD-spelare med massor av plast i sig. Folk tror allt för mycket, det är bättre att testa och lyssna själv. Och hur många dyra CD-spelare har det inte sålts genom åren med plast transporter,jäkligt många.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000