HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Störningar från nätadapter
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2018/01/25 :  14:11:40  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Hej ni som kan allt . Jag gjorde en liten investering på den här lilla gulliga class-D förstärkaren .
Den ska driva ett par små högtalare i badrummet ihop med en Chromcast.
Som strömmatning köpte jag den här, https://www.teknikmagasinet.se/produkter/el-o-batteri/adaptrar/natadaptrar/natadapter-universal-slim-90w , tyckte det var praktiskt eftersom den hade USB utgång med. Tyvärr till min besvikelse så ger fläkten störningar om jag kopplar Chromcasten i det uttaget. Matar jag Chromcasten via egen laddare så fungerar det hela utmärkt.
Nu en fråga till alla er kunniga, finns det något enkelt sätt att bli av med störningarna? Hade ju gärna bara använt en laddare.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2018/01/25 :  16:03:05  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply
Prova lägg en liten konding parallt med fläkten

// Johnny
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2018/01/26 :  09:04:21  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Storlek? Eller bara Spänningen som är viktig att den inte är för låg?

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Bjäris
Member

256 Posts

Posted - 2018/01/26 :  12:13:41  Show Profile  Visit Bjäris's Homepage Send Bjäris a Private Message  Reply
Den behöver ju klara spänningen, som du skriver. Sen skulle jag nog prova med något mellan 10-100 uF. Har du något liggandes hemma?
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2018/01/29 :  09:27:01  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Nej, men det är ju lätt fixat. Kan köpa lite olika konningar och prova mig fram .

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000