HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Pioneer XDP-30R
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2018/03/12 :  15:32:29  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Köpte denna spelare och fyllde den ganska bra. Men sen märkte jag att det var en massa låtar som aldrig spelades. När jag bläddrade i biblioteket saknade jag en hel del musik. När jag kollade biblioteket i datorn så låg allt där som jag lagt in. Har nu suttit och försökt lägga in dem igen.
Fick till slut se att de som inte spelades eller visades i spelarens bibliotek var WMA-filer. Hittade sen ett program media.io som konverterade till MP3. Men det tar ju evigheter.
Tips please om bra converterare, tack.

Mera bilder åt folket

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/03/12 :  15:59:03  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Easy CD Audio Converter
Men det är ju helgerån att spela komprimerade filer i en sån fin spelare!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2018/03/12 :  18:16:23  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Så vad ska man göra då. Känner bara till MP3 och det funkar ju i alla fall
Har nu börjat rippa om skivorna till MP3.

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2018/03/12 18:17:17
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/03/12 :  18:41:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
FLAC! GIvet val om du vill ha bra ljud o upplösning o samtidigt bädda in artist, albuminfo, bilder och sånt. AIFF är evt. ännu mer välljudande men helt okomprimerat och tar därmed ganska mycket plats. Men du kan ju peta in runt 500Gb i den dära så det ska väl inte vara nåt bekymmer.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2018/03/12 :  18:50:46  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Tog faktiskt och testade med WAV för se om det funkade. Ska köra nästa med FLAC.

Mera bilder åt folket

Edited by - fixarstig on 2018/03/12 18:53:41
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2018/03/12 :  19:02:31  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Ska köpa EZ CD Audio Converter så kanske jag dessutom slipper alla dessa
" Annat Okänt" som jag nu har på Windows Mediaplayer.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/03/12 :  19:25:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Min bästa investering i mjukvara per krona någonsin!
Vet inte hur många terabyte Easy CD Converter snällt har bearbetat åt mig enligt önskemål!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2018/03/13 :  10:30:38  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det verkar inte bättre.
"The XDP-30R supports MP3, DSD 5.6 MHz decoding; plays FLAC, WAV, ALAC, AAC, and AIFF at up to 192 kHz/32-bit; and is compatible with MQA following a future firmware update."
Vet inte om man riskerar en ytterligare ljudförsämring om man konverterar från WMA till MP3.
Risken finns att ytterligare information går förlorad.
Tanken med dessa spelare är annars att vi ska kunna hålla oss till förlustfria format och därmed inte behöva kompromissa med ljudkvalitén.. Numera kan vi ju köpa microsd kort som kan ligga på 256GB, och med två minneskortplatser samt internt minne så landar du på 528GB i din spelare. Vi ska inte kalla dem för mp3-spelare längre.

Jag använder dBpoweramp för rippning och formatkonvertering. Går enkelt att formatera om hela bibliotek med batch-converter, som ingår i paketet.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000