HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Matrix X-SABRE Pro 32 och passande transport
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Io
Member

473 Posts

Posted - 2018/05/12 :  10:34:45  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Mina herrar

Är det ngn som har lyssnat på Matrix D/A-omvandlare? Det verkar mycket intressant, inte minst för att den använder PS Audios I2S-interface.

Så nästa fråga blir: vad finns det för CD&SACD-transporter som har samma interface. Finns det ngt budgetalternativ till PS Audio?



/O

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2018/05/14 :  07:13:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jodå, jag har haft en Matrix X-Sabre på lån och det är en väldigt bra DAC. Det är den absolut mest välupplösta jag någonsin haft hemma och den var absolut bom-tyst, inget brus alls.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mabron
Member

572 Posts

Posted - 2018/05/14 :  18:00:08  Show Profile Send mabron a Private Message  Reply
Du kan kolla denna:
Nuprime-CDT 8 pro (ej SACD tyvärr)
http://www.mychifi.se/nuprime-cdt-cd-transport
Go to Top of Page

iMac
Member

473 Posts

Posted - 2018/05/15 :  10:13:28  Show Profile Send iMac a Private Message  Reply
Det billigaste är väl att fixa till din egna CD spelare

https://www.audiophonics.fr/en/diy-interfaces/hdmi-i2s-lvds-to-i2s-input-module-hdmi-i2s-lvds-to-i2s-output-p-12422.html

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/05/15 :  10:55:41  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jag förstår inte varför man skulle vilja köra i2s från en CD-transport? Har man aversioner mot SPDIF?

Jag har all förståelse för de som vill köra i2s med sina DSD och HighRez-filer men i övrigt ser jag ingen stor fördel.
Förklara?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2018/05/15 :  14:10:53  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Jag är nyfiken på en transport som tar SACD via I2S till DAC - utan att konvertera signalen. PS Audios kombo kostar 144.000 och det är för många siffror för mig.


/Io

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/05/15 :  18:23:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ah, såklart... Men, varför inte bara rippa SACDn och låta en asynkron transport leverera signal? (Alltså en dator e.d.) En enkel Gustard U-12 t.ex. har I2S via HDMI ut om du petar in USB i DoP-format. Eller en Audiobyte Hydra m.m.
Dock är det lite oklart med t.ex. kanalfördelningen om det inte är anpassade grejer när det gäller I2S. (Med ibland skiftad höger/vänster kanal som effekt)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000