HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pink Floyd - Pulse Reissue 2018
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/05/28 :  16:10:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Är det någon mer entusiast som skaffat sig Pulse på den nya remastrade utgåvan som släpptes häromdagen? Eller kanske till och med har originalet på vinyl från mitten på 90-talet?

Min fråga är, är den nya versionen mastrad och mixad med QSOUND som originalutgåvan? Jag kan inte se det nämnas någonstans men efter att ha lyssnat på den nya utgåvan flera gånger upplever jag milda QSOUND-effekter lite här och var.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

GyroSE
Member

202 Posts

Posted - 2018/05/28 :  19:04:37  Show Profile Send GyroSE a Private Message  Reply
Jag har inte bara en box i original utan två köpta nya billigt från Ginza runt 1996-97 någonstans. Tror jag gav 299 kr/st om jag inte missminner mig helt. Är lite spänd på att få ett utlåtande om nyremastrade utgåvan av Pulse, vad jag har läst mig till så ska Q Sound ha hängt med över på nyutgåvan.

Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804.

Edited by - GyroSE on 2018/05/28 19:04:52
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/05/28 :  21:15:05  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Damned! Du sitter på två dyrgripar GyroSE! (Median-pris på discogs ca 3.000:-!)
Jag har bara den digitala att jämföra med och ingen av dessa är väl någon audiofilpärla direkt.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2018/05/28 21:45:22
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2018/05/28 :  21:40:24  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Snudd på OT men vill likväl dela med mig i ämnet, jag var på deras koncert i Göteborg, fantastisk musik leverades via en fin turbosound flashlight rigg, oförglömligt ljud med riktig dynamik även på avstånd, upplevelsen lade grunden för mitt ljudintresse på riktigt och har personligen tackat Tony Andrews (grundaren av Turbosound) via mail, som ha desutom svarade på :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2018/05/28 21:40:57
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/05/28 :  21:47:02  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Coolt, jag såg tyvärr inte den konserten men däremot Delicate Sound of Thunder-turnen på 80-talet. Det ver inge fel på den showen eller ljudet heller! :)

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/05/29 :  20:49:46  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Jodå, även denna 2018 remaster är mixad med Qsound! Om den låter bra är lite svårt att avgöra faktiskt. Jag tycker första sidan är tunn med sparsam bas men på andra sidan lyfter ljudet betydligt och det är riktigt tungt med potent, djup bas. Klart och konsertmässigt är det iaf!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000