HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Japan Triode meeting
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2018/11/27 :  08:17:24  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Med anledning av ETF 2018 så vill jag väcka intresse även för Japan Triode Meeting. En kanske ännu mer exotisk meeting på samma tema.
Oklart om det blev någon meeting 2018, men här finns bilder från 2017.

http://mellowgroovy.blogspot.com/2017/05/japan-triode-meeting-1-day-1.html?_sm_au_=iVVtRfjsVq21zHVj

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2018/11/28 :  00:19:51  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Ett par steg upp från dagens plastiga bluetoothgrejor för 99:-

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2018/11/28 :  06:36:47  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Triodfestivalen Thailand är den samma som var i Japan 2017, dvs den ambulerar runt. Några av arrangörerna var med på ETF och berättade lite om årets festival som skulle hållas i norra Thailand.

/Anders
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2018/11/28 :  09:13:06  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Förr i tiden, då högtalare var manliga, krävde kunskap, engagemang och stålram:



Nu i tiden då de är portabla, lättanvända, trendiga och hippa:



Och folk undrar varför Hifi dör ut som intresse....


Edited by - Circlomanen on 2018/11/28 09:15:11
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2018/11/28 :  09:24:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det där är riktiga tag! Tack för länken!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4149 Posts

Posted - 2018/11/28 :  09:50:55  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
quote:
Förr i tiden, då högtalare var manliga, krävde kunskap, engagemang och stålram

Riktig hifi skall lukta trä, olja och bränd bakelit..

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/12/02 :  12:28:29  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag vet att det finns något motsvarande i Hongkong men det skiljer är väl att den inte enbart har trioder men jag har inte sett något på ett par år så jag är osäker om den finns kvar.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000