HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 Var kona om HPD 315 i Stockholms-området?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2019/06/29 :  18:51:36  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Var bäst att kona om ett par Tannoy HPD 315? Har nya koner , kantringar, dope-lim. Vem gör bäst jobb?

Hälsningar
Fredrik

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/06/29 :  19:11:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tyvärr har jag inga bra tips i Stockholm. I Göteborg går man till Jonathan på LN Högtalarteknik.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2019/06/29 :  19:26:03  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Har hört mycket gott om LN, kanske värt att frakta/åka dit med elementen.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2019/06/30 :  09:46:46  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Förut fanns väl Technovox, men det ser ut som att det har gjorts någon omstuvning och det är lite sparsamt med uppgifter på hemsidan man hamnar på om man söker på dem.
https://www.lspshop.se/service/

Jag kan varken säga bu eller bä. LN är ju som Pac skriver annars ett känt alternativ. HiFiKit gör väl åtminstone omkantningar också, men jag har ingen erfarenhet av dem heller.

Själv har jag ett par Pioneer HPM-60 köpta av en medlem på forumet för ett hyfsat antal år sedan där kanterna är rätt skräpiga. De var omkantade tidigare av LN, men det är skum och har gett sig nu. De är ju inte värda så mycket, men ändå rätt kul, så jag skulle nog vilja fixa dem...

(Alla HPM-60 har inte skumkanter, utan det är bara just den tidiga som mina "givetvis" är.)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2019/06/30 :  21:12:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Technovox har jag använt ett par gång - köpt en del vintage - och det har blivit bra varje gång

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2019/07/01 :  12:46:24  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Kontaktar Technovox och hör om de har konat om HPD 315 förut. Lite enklare än att ta elementen och stor kartong till Gbg, om dom kan åta sig jobbet.

Tack för svar!

Hälsningar
Fredrik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000