HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Blutooth, vadå ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2019/07/09 :  20:59:00  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Vilken ingenjör har uppfunnit vanlig Blutooth ljudöverföring till hörlurar (ej AptX eller sådant) och vad är meningen med detta ? Jag har första gången i mitt liv testat och kan bara konstatera att det var helt olyssningsbart. Tur att lurarna har ingång för kabel och med kabeln blev ljudet sååå mycket bättre. Aldrig mera tänker jag använda Blutooth.

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2019/07/10 :  18:24:07  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Det är förvisso förstörande komprimering, men problemet är att standarden inte innehåller något krav på annat än stöd för sämsta möjliga kodning. Däremot finns det flera olika sorter som enheterna kan ha stöd för. Är de inte överens så kan de trilla ned på baskodningen och då låter det därefter. Ingen tänkte sig nog heller att det skulle användas av HiFi-nördar och från början fanns det inte heller så mycket bandbredd att spela (!) med. Däremot är det väldigt bra till vissa saker när sladdar är påtagligt ivägen.

Sedan får man ofta inte ens veta vilken kodning som används, så det kan ju vara lite av ett lotteri...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000