HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Circlo goes BOOM - BOOM - BOX - BR
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/02 :  14:19:10  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Som vanligt så får jag skylla på min son när jag faller för den mörka sidans lockelser och bygger BR.


Edited by - Circlomanen on 2019/08/02 14:31:01

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/02 :  14:26:12  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Denna sim är i 2,0 Pi!!!

Baserat på lite gissningsarbete och lite mätningar på andra element så hoppas jag på detta. Det skall vara en halvportabel boom-box för ungdomar som i samkväm njuter av vindruvor eller kornmalt i något förädlad form. 4 st Alpine 6,5 tums bilcoaxialer i en 160 liters BR låda med 430 cm2 tvärsnitt på BR-porten borgar för den viktiga och spelglädje-grundande midbas-Oohmpfen!!

Sade jag ordet "BOOM-BR-BOX"?!?

Edited by - Circlomanen on 2019/08/03 11:17:37
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2844 Posts

Posted - 2019/08/02 :  18:21:45  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
160 liters boombox

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/03 :  11:16:13  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Det går sakta framåt, och jag har lagt till några förklarande pilar och ord i bilden.

Den skall stå upp såsom i denna bilden. Det blir en 6,5 tums bilcoax på varje sida av lådan för lite klassisk rundstrålning. Stereon blir en billig skräpsak från Kina för Bluetoothens skull. Högtalarna skall drivas en JBL STAGE A6002 (kopplad via lågnivå) som nyss fanns på BRL för ynka 590 kr. Det är en Switchad sak på 2 x 60 watt i 4 ohm, från Harman&Kardon koncernen, som låter förvånansvärt bra både till subwoofer-duty och som fullrange.

Jag driver just nu en 12 tums bilbas i en stor kvartsvågspipa liggandes under mitt datorbord med en sådan powered by en 12 volt 5 ampere billig switchad nätadapter från Kjell & Co, och det går att spela rejält högt. Den går ned till 27 Hz med kraft och pondus och utgör en perfekt subba för spel, soft Spottifyande och lite Netflix.

Edited by - Circlomanen on 2019/08/03 11:20:01
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/05 :  14:21:52  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Nu är alla 4 hålen för elementen utsågade.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2019/08/05 :  14:25:44  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


99 kronors startkablar från Biltema blir bra kopplingskabel mellan bilbatteriet och slutsteget. Vi får anpassa längden på dem så att de inte kan kopplas fel eller eventuellt kortsluta batteriet om de skakas loss av ungdomlig hantering.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000