HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Modd av RIAA Mastersound PH1
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2019/10/29 :  12:33:11  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message  Reply
Hej!

Mycket längesedan jag hälsade på i detta forum! :)

Hur som helst, jag har en fråga kring ett Mastersound PH1 RIAA som jag lite på chans köpte begat. Detta för att jag har en Mastersound DueVenti förstärkare som jag gillar mycket, och att RIAA:t skulle se snyggt ut bredvid. Ett skäl lika gott som något att köpa grejer, eller hur? :)

Faktum är att det låter i grunden bra, men jag har märkt att det brummar alldeles för mycket för att man skall tycka det känns riktigt bra, särskilt med den relativt låga förstärkningen som den ger (skulle gissa runt 40 dB gain). Och det ger ojämn output i kanalerna.

Det finns en känd modd enligt länken bifogad, som jag skulle gissa skulle komma till rätta med problemen.

Min fråga är om forumet har några tips på personer som tar sin an uppdrag av liknande art, gärna inom rimligt avstånd från Göteborg?

Jag pratade lite med Hans Röcklinger om det, och han tog ibland på sig den här typen av uppdrag men att tiden just nu inte riktigt fanns.

http://www.dtsaudioelectronics.com/PH1.html

Tacksam för tips /Christopher

Never trust someone who claims to be God.

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/10/29 :  14:09:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Lenn Art kanske åtar sig något sånt?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2019/10/29 :  18:39:14  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message  Reply
Tack för tipset, jag följer upp detta!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2019/11/03 :  06:14:42  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hej

Jag kan hjälpa dig med modifikation av ditt RIAA
-Bor i Göteborg

Med vänlig hälsning,highfive
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000