HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 En sorglustig historia
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2019/12/18 :  18:21:13  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Idag var jag och skulle se på och eventuellt inhandla en styck T- tröja i present till en kille i undre tonåren.

Jag gick runt på Intersport hemmavid men hade lite svårt att hitta i affären. Så jag frågade ett butiksbiträde: Var jag kan hitta T- tröjor?

Han, en kille i gissningsvis 25- årsåldern, tittade på mig och frågade:" Va#180;då för nå#180;t?"

Som tur var hade jag en på mig och visade. "Jaha" sa han, " en T- shirt." Och såg glad ut.

Jag kunde inte låta bli utan asgarvade. Det kändes befriande.

Och så klagas det på att invandrare inte kan svenska.

Jag handlade inte där.

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/12/19 :  09:50:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2019/12/19 :  09:59:55  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply


Jag får en liknande reaktion.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2019/12/19 :  10:30:02  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Överhört i matbutiken:

-Varifrån kommer äpplena?
-Centrallagret i Jordbro!


Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2019/12/19 :  10:37:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2019/12/19 :  15:18:59  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Två yngre tjejer på bussen för många år sedan:

Visste du att Cher kunde sjunga också, hon är inte bara skådespelerska...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2019/12/19 :  15:41:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
idag krävs det massor av fina betyg när man söker jobb, sedan om man har riktig kompetens för jobbet är en annan sak. Har sett massor av exempel genom åren.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2019/12/20 :  08:56:38  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
dag krävs det massor av fina betyg när man söker jobb, sedan om man har riktig kompetens för jobbet är en annan sak. Har sett massor av exempel genom åren.


Det är sorgligt att det har blivit så, för företagarna som behöver kompetens missar personal, men det är inte så konstigt när alla myndigheter tjatar om hur man skall utbilda sig och då skall man plötsligt vara 20 år och jobbat i 25 år det är en ekvation som är omöjlig.

Det var i veckan när man basunerade ut att är du 40 eller äldre så får du svårt att få jobb, man undrar hur företagarna tänker är man rädd för erfarenhet eller tycker man att nyutbildade är bättre än erfarenhet ett alternativ är att de som är personalansvariga är yngre är de 35 då tycker de att 40 är jättegammalt och upp är är inget som går att anställa.

Men jag har börjat se jobbannonser som har annat innehåll där man letar efter personal istället för en massa uppräknande av utbildningar är det personligheten, personliga kompetensen sist kommer utbildningarna "du får gärna ha dessa utbildningarna men inget krav" vilket är glädjande samt att åldern verkar underordnad.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000