HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 faktiskt.io död. Någon som vet något ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  07:03:47  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Någon som fått inside information? Wazzup?

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  16:37:57  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Nähä

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Grahnbarr
Starting Member

29 Posts

Posted - 2021/02/16 :  16:43:00  Show Profile Send Grahnbarr a Private Message  Reply
Tyvärr inte.

Kanske ska byta toppdomän igen, faktiskt.no ;)

...eller något
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/16 :  17:15:25  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Du får se det så här, äntligen finns det massa forumtid att lägga på musiklyssning Skojar bara då jag vet att du lyssnar mycket
För det skulle vara en kul omröstningstråd där borta, hur mycket tid lägger du på forumläsning kontra musiklyssning Finns ju en del som verkar lägga mycket tid på skrivande...

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  19:00:58  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Man kan skriva medan man lyssnar. Jag kommenterar ofta det jag hör, i stort sett när jag hör det, eller nyss har hört det. Kommentarerna kan bli lite hjärndöda, men man ska ju anpassa sig till motta... eh... nä, nu lät jag nästan elak, sån e jag ju inte. Må Faktiskt öppna snart igen!

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/02/16 :  19:48:25  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
Säger detsamma hifikg.

https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  20:13:53  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Kan man lägga in bilder i vanliga trådar också... jomen så ser det ut...



Lär väl dröja innan vi får köa utanför Sheraton härnäst...

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  20:59:24  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Nytt felmeddelande, åtminstone för mig



Kanske pågår det en reparation nu...

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2021/02/16 :  22:44:09  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Den ( 51.255.117.54 ) svarar i alla fall på ping.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/16 :  23:33:03  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Men in kommer vi inte. Någon som fått information av något slag, typ ett mail? Samtal? SMS? Någon måste veta vad som hänt kan jag tycka. Nu börjar det surra av rykten.

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2021/02/16 :  23:38:37  Show Profile Send Fostex a Private Message  Reply
Skönt att jag inte är ensam om att undra. Över ett dygns downtime är anmärkningsvärt.

Är annars glad över att ha lyckats komma in på mitt hf-konto igen, för första gången på 16 år. Det är ganska precis halva mitt liv sedan.

// David
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2021/02/17 :  05:24:39  Show Profile Send Conan a Private Message  Reply
Ja det var ju inte i går man var inne här. Lösenordet satt utan att behöva tjuvkika. Kul!

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/02/17 :  07:14:34  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
Jaha. Fortfarande nere. Det borde hade löst sig vid det här laget om det varit något tekniskt fel. Pengar eller sjukdom är det enda jag då kan tänka mig. Börjar väl snart dra ihop sig för att bli mer aktiv här.

https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/17 :  10:03:49  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Den som trampar generatorn har somnat, eller hur fungerar såna där servrar? Hen kanske har fått semester...

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Dato
Member

292 Posts

Posted - 2021/02/17 :  10:08:59  Show Profile Send Dato a Private Message  Reply
Eller bara tröttnat på att trampa.

Den som är intresserad kan väl kolla vad det rör sig om för leverantör av tjänsten. De kanske har strul generellt sätt. Eller lagt ned. Vad vet jag.

https://www.bokus.com/bok/9789174293883/moss-och-manniskor/
Go to Top of Page

michaelb
Starting Member

4 Posts

Posted - 2021/02/17 :  11:15:09  Show Profile Send michaelb a Private Message  Reply
Ingen som har direktkontakt med forumägaren & kan kontrollera vad som hänt.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2021/02/17 :  12:14:08  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Vem är forumägare för faktiskt ?
Go to Top of Page

paa
Starting Member

29 Posts

Posted - 2021/02/17 :  13:47:50  Show Profile Send paa a Private Message  Reply
Han heter Hampus och bor i England

paa
*******


Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/17 :  16:13:38  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Vad det dyker upp Faktiskt medlemmar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2021/02/17 :  16:16:37  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Svaret på allas frågor kanske är det som peterh skrev."Förutom att faktiskt.io hostas av OVH, ett av de sämre hostingsföretgen jag stött på"
De kanske har strulat till det rejält denna gång och då kan det ta tid. Var ju ett tag som det var svårt att logga in också.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/17 :  16:42:53  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Det finns alltid någon som tycker något om vilket hostingföretag som helst, så det gör nog inte så stor skillnad. Det är inget litet skuttföretag, de omsätter sex miljarder om året ungefär. Kollar man på deras hemsida så är det en hel del servrar som genomgår maintenance just nu, planerat underhåll dessutom. Får väl hoppas på att det är ett sådant som pågår, fast det var dåligt att inte avisera i förväg. Tycker jag. Eller meddela någon som man vet har ett kontaktnät.

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2021/02/17 :  16:55:09  Show Profile Send Fostex a Private Message  Reply
Mjo, men om ett hostingföretag med de resurserna utför planerat underhåll är det väldigt märkligt att de i så fall inte har redundans nog att kunna fortsätta driften åt sina kunder.

// David
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/17 :  17:14:45  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Absolut, men det KAN bero på vilket avtal man har, eller så är Faktiskt drabbat av ett oplanerat underhåll, eller en ren krasch. Men att återuppliva själva forat borde vara lätt o snabbt gjort även om innehållet möjligen kan halta en tid. Tvärstopp i två dygn är ovanligt. Domännamnet är betalt för ett år till i varje fall. Någon därute vet förstås vad som hänt, men vem? och hur får vi tag i vederbörande? Någon som har ett nummer till Hali?

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2021/02/17 :  17:55:19  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Någon av de gamla redaktörerna borde väl ha kontaktuppgifter? Jag tror jag har mailat med Hali någon gång i forntiden men från vilken mail och om den finns kvar är en annan fråga...

Kul att återse detta gamla forum dock. Känns som det var ett tag sedan.

Edited by - Magnuz on 2021/02/17 17:56:40
Go to Top of Page

hifikg
Member

134 Posts

Posted - 2021/02/17 :  18:16:09  Show Profile  Visit hifikg's Homepage Send hifikg a Private Message  Reply
Jo, man får väl se det som en semesterutflykt och i tider som dessa kan det vara trevligt att komma ut o röra på sig lite. Och precis som annars samlas vi i vår egen semesterby så vi känner igen någon :)

Vi får väl se hur länge våra värdar står ut med oss, moooaahahahaha

Sitter nöjd. Faktiskt.
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000