HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Qobuz
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2021/04/10 :  14:56:53  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Ja, då var det dags:

https://www.qobuz.com/se-en/music/streaming/offers

Ska ni pröva tjänsten? Jag kommer förstås att klicka på pröva gratis så snart jag får lite tid över...

Spotify lanserar strax ett hifi-alternativ med "cd-kvalitet" (vi får väl se om det är vad vi får) så det blir många alternativ att välja mellan för oss streaming-fantaster!

Själv har jag varit lite brydd över Tidals strategi att byta ut sina cd-rippar mot 14-bits MQA-filer på sistone; det betyder ju att många plattor inte längre håller vad vi tänker på som "hifi-kvalitet" - vilket gör intresset för Qobuz klart större...

MVH

Stefan

solhaga
100.000-klubben

2665 Posts

Posted - 2021/04/10 :  17:05:03  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Hoppas att de kommer att erbjuda nedladding snart också, det vill säga köp.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2021/04/11 :  11:03:30  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
En pren. studio sublime för kr 2499.99 finns annonserad på sidan, så det tycks ju redan finnas. Har inte klickat på den än förstås, jag vill nog testa tjänsten ordentligt först ;-)
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2021/04/14 :  21:19:58  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Har haft Qobuz i 3 år, fungerar fläckfritt, och jag har köpt hundratals album via deras Download Store. Även den fungerar klockrent.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2665 Posts

Posted - 2021/04/14 :  23:56:45  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Jag har varit medlem på Qobuz i nio år, men har bara köpt ett fåtal fonogram, jag tröttnade ganska snart på VPN-trasslet och långsamma nedladdningar; senast köpta fonogram var med Beyond sea level i oktober 2013.

Men nu verkar det som om Qobuz officiellt har kommit till Sverige inklusive nedladdningsbara fonogram.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.

Edited by - solhaga on 2021/04/15 00:11:32
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2665 Posts

Posted - 2021/04/15 :  10:01:32  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
Det enda som är på minussidan nu har egentligen inte med Qobuz direkt att göra, men JRiver MC vägrar att göra en Qobuz-integration.
De tycker att Tidal, Qobuz mfl är dagsländor.

Så jag får väl titta på Roon då, det är ju många som talar varmt om den .
Det enda där är om jag kan få till mina nödvändiga DSP-inställningar; åtta kanalers aktiv system med HP, LP och fördröjningar.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2021/04/18 :  10:00:59  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
VPN-trasslet

Märkligt, jag har aldrig använt VPN för att komma åt vare sig Play-funktioner eller DL-store. Vet att det varit krav för att teckna sig emellanåt, men jag lyckades navigera förbi det.
När det gäller DSP'n så är den omfattande, men jag använder den inte på ditt sätt så kan ej säga om det är görbart.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

solhaga
100.000-klubben

2665 Posts

Posted - 2021/04/18 :  13:46:48  Show Profile  Visit solhaga's Homepage Send solhaga a Private Message  Reply
quote:
Vet att det varit krav för att teckna sig emellanåt, men jag lyckades navigera förbi det.

Jo, jag hade det också fungerande ett tag.
Men helt plötsligt var jag i Sverige enligt Qobuz och sedan dess har det varit kört. Tills nu vill säga.

quote:
När det gäller DSP'n så är den omfattande, men jag använder den inte på ditt sätt så kan ej säga om det är görbart.

Jag löste det här.

Medlemspresentation.
Senast lyssnat.
Instagram.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000