HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Trevliga trådlösa In Ears sökes!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2021/08/26 :  23:54:32  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Jag hoppas få tips om trådlösa In Ears i prisspannet upp till 2500:-.
Jag cyklar mycket så ett "absolut" krav är att vindbruset hålls i schack.

Jag har idag ett par trådade Sony MDR-EX650AP som jag tycker är otroligt prisvärda: https://www.sony.se/electronics/horlurar-med-oronsnacka/mdr-ex650ap
...men så är det det här med sladden som alltid trasslar in sig i alla prylar på styret, mobilhållare, datorn, ringklocka m.m. (ja, en elmotorkonverterad Scott) så det är ofta lurarna rycks ur öronen!
Därav intresse för trådlösa.
Jag gillar Sony-ljudet mycket men alla förslag beaktas

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"

Edited by - Amatören on 2021/08/26 23:55:38

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/08/28 :  10:23:32  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Ljud o Bild testar Yaybird Vista 2 träningslurar som har en teknik för att minska vindljudet. Skribenten tyckte att det funkade men inte tillräckligt bra när det kom vindbyar.


https://www.ljudochbild.se/test/horlurar/jaybird-vista-2/

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2021/09/01 :  22:15:17  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Sony WF-1000XM4 inköpta.
Recension kommer när jag använt dem ett tag.

Jag tackar för all input, speciellt Björn-Ola, som väglett mig fram till detta val. Tack!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"

Edited by - Amatören on 2021/09/01 22:15:51
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2021/09/02 :  16:42:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Alltid glad att hjälpa till ;-)
Själv har jag XM3.
Tyvärr de enda av denna typ som jag testat.
Lite svårt att göra ett utlåtande när man bara testat en, är den bäst eller sämst i test?
Jag väljer nog bäst, för att göra mig själv lite gladare.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2022/09/02 :  12:59:59  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Gammal tråd men om någon (som jag) hittar den: Jag köpte nyligen ett par Soundcore Liberty 3 Pro. Nu har jag inte lyssnat på jättemånga olika trådlösa in-ears men ett par 3-4 olika mellan 1000 - 2000 kr. Och dessa låter enligt mina öron långt mycket bättre än något annat jag hört. Trots alla lovprisningar på nätet (de verkar ha lagt ner väldigt mycket pengar på marknadsföring... många tveksamma YouTube -klipp som hyllar dem) blev jag riktigt överraskad över deras detaljrikedom, bredd och rymd i ljudet, och djupa bas. För priset 1200kr kan jag varmt rekommendera dem. OBS att de låter skit direkt ur kartongen, de är tunade till en kraftig u -kurva med väldigt överdriven bas och diskant, men efter lite pillande med EQ i den tillhörande appen låter de riktigt, riktigt bra.

Edit: Upptäckte att jag postade på dagen ett år efter förra svaret i tråden

Edited by - svanbo on 2022/09/02 13:00:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000