HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 IcePower 1200AS2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JOOn
Starting Member

46 Posts

Posted - 2021/12/25 :  12:39:09  Show Profile Send JOOn a Private Message  Reply
Detta är enl. mig företagets bästa modul, min undran är om någon här på forumet har erfarenhet av just denna variant och hur bra den är ur HiFi perspektiv jämfört med alternativ. Personligen använder undetecknad denna modul för att driva xtz divine i fullrange men ska nu förändra set-upen till aktiv delning och funderar på vilka slutsteg som skall väljas.

Både Mekanik och Elektronik kan vara spännande, elektronik kan dock kittla lite mer!!

Edited by - JOOn on 2021/12/29 10:24:52

JOOn
Starting Member

46 Posts

Posted - 2021/12/29 :  10:26:24  Show Profile Send JOOn a Private Message  Reply
Nu förvånar forumet mig mycket, är det verkligen ingen som har testat eller har en åsikt?

Både Mekanik och Elektronik kan vara spännande, elektronik kan dock kittla lite mer!!
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2021/12/29 :  12:20:27  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Just IcePower verkar det som det inte experimenterats så mycket med de senaste 10 åren här på forumet. I alla fall är det så det ser ut när jag söker. Tror dock att Mattias på Öckerö har testat vad som troligen är föregångaren till din modul. Hör med honom kanske :-)

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2021/12/29 :  14:43:08  Show Profile Send deerhunt a Private Message  Reply
Jag har spelat med 500ASP och byggt en lösning med linjär nätdel för 500A.
Hos mig blir det mer djup,bredd och tystare mellan tonerna med linjär (kraftigt överdimensionerad) nätdel till 500A. Lite mer analogt i brist på bättre beskrivning.
Har dock inte provat 1200AS2.

Du har ett väldigt bra mellanregisterelement i divine som säkert kan avslöja skillnaderna med olika lösningar eller principer. Köra 1200 i basen kanske och prova nåt annat i mellan/diskant?
Go to Top of Page

JOOn
Starting Member

46 Posts

Posted - 2021/12/29 :  23:09:39  Show Profile Send JOOn a Private Message  Reply
Jo, just nu håller jag på å damma av mina gamla rör slutsteg, Dynaco mk3 med ombyggda ingångssteg av Stefan Tenbrock samt ett par kinesika PP 6L6

Både Mekanik och Elektronik kan vara spännande, elektronik kan dock kittla lite mer!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000