HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Nätdelen El Toro
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kaktus
Member

545 Posts

Posted - 2022/01/08 :  17:20:08  Show Profile Send Kaktus a Private Message  Reply
Jag köpte en gammal nätdel billigt för ett par år sedan. Tror jag föll för den ultratjocka kopparplåten som kopplar ihop kondensatorerna som är Made in Sweden förra seklet.

Specs för ringkärnetrafon:
Prim 230V
Sec 2x65V
1000VA

Sedan 12 RIFA caps på 100 VDC, 4700uF..

Det bästa jag kan komma på är att använda den till en Hypex UcD700. Bara 180Eur x2. Den ska ha hög spänning. Mest som basförstärkare.
Hoppas på synpunkter.

Då behöver jag också transformers för 12V och 15V
Man bör också ha en soft start? 50 Eur från Hypex.

Funderar nu mest på separat låda för strömförsörjningen eller inte eftersom många säger det det är ultimat med sep strömförsörjning (minimal påverkan). Någon som har erfarenhet? Det kanske räcker gott med en rejäl låda för allt. Hur långt avstånd bör man sikta på då? Det blir rätt mycket kabel med en separatlösning, och man borde då kanske dessutom ha kondensatorer även i lådan med UcD-enheteterna vilket komplicerar det hela.

Kan inte elektronik egentligen så en kompis kommer göra det kritiska mot bullar och kaffe. Jag gör mest layouten och lådorna.



  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000