HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 DIY & Vintage träff i Mölnlycke - mystiken tätnar!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MartinX
Member

429 Posts

Posted - 2022/03/11 :  23:41:37  Show Profile Send MartinX a Private Message  Reply
Har vi några sista minuten prylar? Behövs det fortfarande vinylsvarv? Jag tänkte inte ta med något men är det något som fattas kanske jag eller någon annan kan ställa upp.

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2022/03/12 :  00:07:59  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Hej MartinX

Tag med en vinylsvarv!
Min är snygg, men inte optimal!

Med vänlig hälsning, Björn D
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2022/03/12 :  03:07:07  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Björn, jag tar med en påse smågodis till dig och en tuner, eller vill du ha två?

God natt, kan jag sova nu kanske. Testar att vrida ur båda njurarna först ...

Edited by - soundbrigade on 2022/03/12 03:09:33
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

947 Posts

Posted - 2022/03/12 :  17:37:05  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message  Reply
Tack för träffen! Jag kunde tyvärr inte vara med så länge som jag hade önskat, men bättre lycka nästa gång och då bokar jag in det tidigare med familjen, så jag kan bli utsläppt på grönbete lite längre.

Både Solhagas och Soundbrigades högtalare gav mersmak! Nu börjar lite experimenterande med skakiga skivor av olika material, till att börja med tunn plywood och kapaplattor i kombo, sen kanske (om inte modet sviktar) lite skiktsågad/glödtrådskapad isoleringsplatta. Har många idéer på bilder man kan göra på de där plattorna :)

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2022/03/12 :  20:24:56  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Tack för en mycket trevlig träff, det allra bästa ( tycker jag) är att man får lära sig
av alla erfarna, varje möte ger ny kunskap, varje möte bättre förståelse.

Och tack björn för arrangemang och förtäring !!

Tack vädret för det strålande solskenet !
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2022/03/12 :  22:03:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ett STORT för ett jättefint och otroligt mästerligt planerat evenemang till Highfive!

Jag svarade i och för sig på frågan vad som var det bästa med dessa träffar men kan svara igen:
Vi har en gemensam kärlek till musik, om det nu är blues, jazz, hiphop, dödsmetall, progg, vokalt, storband ... Och precis som den gamla sovjetiska technopopgruppen Mirage sjöng - Musiken har fört oss samman - har vår kärlek till musik fört oss samman. Vi slänger våra masker, och sätter oss ner tillsammans och i en anda av samförstånd, tolerans, acceptans och trygghet blir vi EN - EN med musiken.

Dessa träffar betyder så oändligt mer i tider av oro och när världen är i kris, vare sig det är på grund av virus eller missiler.
Och Björn bygger ett tryggt bo åt oss, med sin vänlighet och fina person, med sin goda mat och sitt sprudlande humör.

Jag vill sända stora tack till alla som kom och till Solhaga som tar oss från klarhet till klarhet och alltid sätter ribban högt men visar att man kan komma över, och till Matti som visar alltid prov på sådan idérikedom och oförmåga att låta omständigheter knäcka honom.

Det här är mötena vi behöver och samtalen som visar att vi är människor.

TACK!

Edited by - soundbrigade on 2022/03/12 22:04:17
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7357 Posts

Posted - 2022/03/12 :  22:53:10  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Bra att ni hade det trevligt, det glädjer mig.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2022/03/13 :  13:34:10  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
FBK, lägg nu inte pengar på dyrkablar och annan goja, som du vet inte gör ett strunt till ljudet utan spara ihop till en tågbiljett till nästa träff ...
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2571 Posts

Posted - 2022/03/13 :  13:44:10  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ha ha!

Ja va på ett trevligt födelsedags kalas.
Som tur e så fyller grabben bara 20år en gång i livet.
Nästa träff infaller förhoppningsvis innan andra grabben fyller 20år.

Så nästa träff ser ja redan fram emot.

Nu vill ja se mera bilder från helgens träff...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

valvo
Starting Member

37 Posts

Posted - 2022/03/14 :  15:01:57  Show Profile Send valvo a Private Message  Reply
Fint ,Soundbrigade ,fina tillägg !
Jag tycker träffarna ofta har något lärorikt över sig !
-Lägg aldrig en "kabel" i Stockholm ,var det någon fyndig som sade.
Det kan lätt missförstås...OK Nog om ormoljade (snakeoil) komponenter !
??? Så få det går att undvika ,ett rör ,en transistor ,Top notch ?!.Kanske Loftin and White koppling ? Bredbandselement? Japanska audiofiler Har till slut ,möjligen helt rätt!
-Kunskaps-överföring ! Då blir jag nöjd !
Med vänlig hälsning !
Valvo

valvo
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000