HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 USB
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2022/11/02 :  21:51:52  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
En liten undran.
Jag kör det mesta av det jag lyssnar på från datorn.
MusicBee, DAC, MiniDSP och sedan till förförstärkare och varierande slutsteg. Sist men inte minst högtalarna.
En 12- tummare plus horndiskant, DE250 med ME45horn.
Jag har nog hela tiden tyckt att det brusat en del, dock inte så att det stört vid lyssningsvolym. 80 till 85 dB. Men så började det att brusa mer än vanligt. Kom störningar från datorn, en labtop. Visste inte var jag skulle börja, men bytte i alla fall USB uttag. Från en med svart plastbit i uttaget till en med blått. (Har alltså noll koll vilken typ det är.) Men det första jag märkte var att volymen höjdes och det ordentligt. Gissningsvis inte under 20 dB. Sedan var bruset också i stort sett borta.
Är det sådana skillnader mellan olika typer av USBanslutningar eller är det något fel på den som jag brukade använda?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2022/11/03 :  09:27:43  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
frågan är nog bäst att dom som kan typ GTV svara på men jag har absolut inget brus från min dator. Om det beror på DAC eller dator har jag ingen aning om. Använder också blå usb = usb3

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000