HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Kondensatorbank till PSU.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2023/01/04 :  16:31:57  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Hej.
Jag har en fråga till DIY gänget. Jag har en extern PSU till mitt försteg. En ganska normal linjär sak, inget överdådigt alls.
Som det föll sig slutade den första PSUn att fungera men jag fick en ny skickad till mig direkt utan kostnad. Tänkte på sikt kolla upp och laga den gamla. Men som läget är nu har jag en extra fin PSU-låda. Så har jag en massa fina Silmic och Mundorf kondensatorer över från en gammal B1 som jag inte använder.
Så nu till min fråga, finns det någon anledning eller mening att låta den nya PSUn mata en låda full med kondensatorer som man kan ställa närmre försteget med en kortare sladd?
PSUn matar ut +15V, -15V Ground och +5 V till logikkretsarna (processorn som styr reläer i såväl volym som ingångsväljare som dimming mm.
Tankar, idéer och synpunkter tack på förhand.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000