| Author |
Topic  |
|
Pac
200.000-klubben
    
22026 Posts |
Posted - 2023/07/09 : 13:16:46
|
Altså din plasma är ju såååååå cool!  |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
solhaga
100.000-klubben
    
2683 Posts |
Posted - 2023/07/12 : 16:35:57
|
Jo, men om jag tar med den tid och de pengarna jag har lagt ned på skäraren, så vinner metoden med pelarborr och punch med hästlängder.
Det blev lite bättre med 60 mm bredare låda:

Fronten:
 Väldigt vad tydligt stringningen syns, det är inte så framträdande i verkligheten.
Baksida:
 |
 |
|
|
solhaga
100.000-klubben
    
2683 Posts |
Posted - 2023/07/16 : 18:23:02
|
Äntligen är alla fem dubbelstegen färdiga:

Nu återstår att göra en grundligare test av insignalskablaget samt tillverka tio stycken av resultatet. I jämförelse med speakonkontakterna för högtalarna/utgångarna, så känns XLR-donen verkligen uråldriga. |
 |
|
|
solhaga
100.000-klubben
    
2683 Posts |
Posted - 2023/07/18 : 18:30:00
|
Det blev inte så farligt trångt:

Jag testade kablage och slutsteg ett efter ett med en brusloop för att säkerställa att allt var rätt inkopplat. När jag sedan satte mig för att börja lyssna på hela anläggningen, så blev jag alldeles förskräckt; hörbart brum!
Efter det att den första paniken lagt sig, noterade jag att brummet försvann så snart DAC:en blev aktiv. När musikstycket var slut var det helt brumfritt, tills DAC:en efter några sekunder blev inaktiv; displayen visar inte någon källa. Pausar jag ett musikstycke så att displayen fortfarande visar källdata, så förblir det tyst och brumfritt.
Jag antar att DAC:en lämnar dess utgångar helt öppna, antagligen via relän. Samma sak om DAC:en är avstängd. Detta är inte något jag har märkt med tidigare slutsteg, så jag tillskriver det Modulus-86s differentialingångar.
Nåväl, med anläggningen komplett med dator och DAC:

tar jag farväl av ljudbyggandet för att bara lyssna på musik:

Sedan är det dags för min nya leksak, ersättaren för min gamla Prusa i3 Mk3:
 Den har väntat på mig i snart två veckor. |
 |
|
|
Pac
200.000-klubben
    
22026 Posts |
Posted - 2023/07/19 : 16:31:21
|
Ser gött ut! Bra jobbat! 
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
|
solhaga
100.000-klubben
    
2683 Posts |
Posted - 2023/07/19 : 17:13:35
|
| Tack Pac! |
 |
|
|
Amatören
100.000-klubben
    
1803 Posts |
Posted - 2023/07/19 : 22:46:25
|
Är alltid imponerad av denna man och hanses skapelser!
quote: Sedan är det dags för min nya leksak, ersättaren för min gamla Prusa i3 Mk3:
Undrar, vad är det nu på gång som tarvar en ny printer |
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
 |
|
|
solhaga
100.000-klubben
    
2683 Posts |
Posted - 2023/07/20 : 10:55:46
|
Eftersom den nya Mk4:an har input shaping med mera, som gör att utskriftstiden kan kortas avsevärt, har jag funderat på 3D-skrivna akustikbafflar:

Annars så blir det nog mest icke audiorelaterat. |
 |
|
Topic  |
|