HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hörlursförstärkare - tweaka en BCL klon?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2023/12/16 :  14:21:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
För några år sedan skaffa de jag mig en hörlursförstärkare att ha på jobbet. Jag har inte använt den jättemycket, men den har kommit väl till pass nu när anläggningen är nerpackad pga av vattenskada.

Det är Klon på en Lehman Black Cube linear och den spekler riktigt bra ihop med mina HD650, men jag har börjat kolla på om man kan tweaka den nåt. Döm om min förvåning då jag hittade massvis med tips på de internationella forumen...

Det första jag gjorde var att byt OP'en till en gammal BB OPA2134 som jag hade liggande och det gjorde den inte sämre iaf.

Är det nån här som har nån erfarenhet att dela med sig av hur man tweakar en BCL-klon?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

abbot
Member

662 Posts

Posted - 2023/12/17 :  02:08:11  Show Profile Send abbot a Private Message  Reply
Kolla med Alfa-GTV.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7356 Posts

Posted - 2023/12/17 :  04:13:17  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det skedde byte till OPA2142 i mina DAC som jag köpte begagnad och jag älskar ljudet ifrån den då det är bra driv i ljudet. Så detta DIY kan nog ge förändringar i många grejer.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21989 Posts

Posted - 2023/12/17 :  09:08:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ping Alfa-GTV!

Har du erfarenhet av BCL kompis?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000