HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssna tills du gråter
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2024/02/09 :  13:49:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Är det kanske bara jag, men finns det flera som mig? Ibland rinner faktiskt tårarna när jag lyssnar på en bra låt med god återgivning.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2024/02/09 :  13:51:30  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Hej föresten! Några år sedan jag var inne här sist!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Perfector
Member

480 Posts

Posted - 2024/02/09 :  14:08:17  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Jodå, det händer ofta att jag bli blöt i ögat när jag hör låtar som berör hjärtat.
Kan inte komma på nåt på rak arm, men jag har 1200 Vinyler i hyllan och några hundra CD så det kommer upp till och från.
Välkommen tillbaks BTW.

"Clarity by Choise"

Edited by - Perfector on 2024/02/09 14:08:39
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2024/02/09 :  14:08:24  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Ja brukar inte börja gråta men de e ofta att ja får ståpäls när ja lyssnar på musik.
Framför allt när de e mycket å djup bas.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2024/02/10 :  14:51:50  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Ja brukar inte börja gråta men de e ofta att ja får ståpäls när ja lyssnar på musik.
Framför allt när de e mycket å djup bas.

Erkänn nu att när du lyssnar på dina "sekt högtalare" så rinner tårarna... Jag själv kan faktiskt bli blöt i ögonen när jag lyssnar på viss musik som låter super.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2024/02/10 :  17:21:24  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Sekthögtalare lyssnar j gärna till.
De e sektens svans ja kan va utan

Just nu poppar ja så konerna fladdrar på Tangent RS-2 i en liten hytt ute i Skärgården.
De låter så där härligt som bara ett par vintage stativare kan låta.

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2024/02/10 :  19:00:42  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det där får vi diskutera nästa gång vi träffas...

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2024/02/10 :  20:00:48  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Oj!
De låter allvarligt

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

MatsE
Member

623 Posts

Posted - 2024/02/10 :  20:43:12  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

Inte när jag lyssnar på inspelad musik. Däremot live när man är
med när musik och magi skapas. Det har hänt några gånger.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7358 Posts

Posted - 2024/02/10 :  20:51:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Oj!
De låter allvarligt

Ja, det är en del.... Om du nu ställer upp...utan advokat ifrån något "sällskap"

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Perfector
Member

480 Posts

Posted - 2024/02/10 :  21:58:52  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Jon and vangelis
Polonais, lyssna på den och säg att den inte berör på djupet
Snörvel och snyft.

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2024/03/05 :  19:12:52  Show Profile Send sella a Private Message  Reply
Jag tror att du behöver lite trt#128513;

dynamik!!!
Go to Top of Page

lampuradio
Member

886 Posts

Posted - 2024/03/07 :  20:37:56  Show Profile Send lampuradio a Private Message  Reply
Måste väl vara ruskigt beroende av ens egna associationer till musiken? Av olika skäl kan jag inte lyssna till "Intermezzo" i Cavalleria Rusticana, som jag har på en stenkaka, utan att det blir lite fuktigt i ögonen, likaså kan låten "I come undone" med Jennifer Rush ge en känslomässig reaktion, oavsett medium. Jag vet inte vad detta säger om musiken, men verkets relation med lyssnaren lär väl vara rätt viktig.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2024/03/08 :  09:11:11  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
quote:
Likaså kan låten "I come undone" med Jennifer Rush ge en känslomässig reaktion, oavsett medium.


Jo, fast med gruppen Duran Duran för egen del, -90 talet med dess minnen kommer tillbaka.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2024/03/08 :  15:25:24  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Martin Tingvall

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000