Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2025/09/06 : 16:44:43
|
Nummer 9 har inte getts ut och så här kommenterar man detta på sin hemsida:
#8221;I och med att bolaget som äger och ger ut Hifi & Musik bytte huvudägare under sommaren, tillstötte problem. Dessa var så pass stora att den nya ägaren fattade beslut om att ställa in produktionen av Hifi & Musik nr 9, som sedan aldrig återupptogs. De problem som föranledde den inställda produktionen är inte lösta och vi har därmed inte heller haft möjlighet att starta produktionen av oktoberutgåvan (nr 10).
Vi hoppas och tror att Hifi & Musik kommer tillbaka under senhösten/tidig vinter, i helt eller delvis ny regi, men i dagsläget kan vi på redaktionen inte säga eller lova något med bestämdhet.
Det här har legat utanför redaktionens kontroll, men vi vill ändå samfällt be om ursäkt för den uppkomna situationen och samtidigt be om tålamod, med förhoppningar om en positiv lösning av detta.
Delar av innehållet som var tänkt att publiceras i Hifi & Musik nr 9, kommer läggas ut öppet här på hemsdan, med början imorgon.
Med ödmjuka hälsningar,
redaktionen Hifi & Musik#8221;
Det är väl bara att hålla tummarna men om bolaget som äger tidningen har konkat, så lär det bli svårt att fortsätta. Alla pengar är ju i så fall borta, även från prenumerationsinbetalningar. Vill man starta upp i ny regi, så måste nya pengar in och många prenumeranter försvinner kanske? Jag har själv nyligen betalat in för ett års prenumeration. Vill jag göra det igen? Tråkigt. Har prenumererat på tidningen sedan början av 90-talet och har vant mig vid att den dimper ned i brevlådan då och då. Kanske detta speglar att denna typ av media är på väg att försvinna? |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|