HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Linn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/09/17 :  22:43:00  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Allvarligt talat så Vad är Linn för något, Jag har aldrig stött på någon pryl med namnet Linn.
Ni får gärna berätta kortfattat vad det är för jag har uppenbarligen missat detta

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/17 :  23:25:50  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
http://linn.co.uk/

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:09:33  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Tack för länken.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/18 :  09:54:09  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
lugnt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2007/10/23 :  12:58:09  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Lite kul med Linn. Det var ett av snackis-märkena på 80-90 talet. Hata eller älska.

Själv var jag med i älskagänget innan jag började jämföra sida vid sida med ett annat billigare men bra märke och Linn visade sig vara sämre i mina öron. På 2000-talet har ju Linn blivit mer och mer likt B-O och kostar skjortan. Dessutom är det inte alls samma surr kring märket längre och kanske är det så att märket blivit alltför mainstream i jämförelse med ex Naim.

Å andra sidan tycker jag nog att det aldrig låtit bättre om Linn.

Edit: Efter att ha kollat priserna får man ju nästan hicka. INSTEGS-serien Majik kostar med högtalare 95000:-

DÅ finns det betydligt mer prisvärda grejer.....

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2007/11/02 11:29:00
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2007/11/14 :  01:26:06  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Brickman, vilket var det billigare men bra märket?
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2007/11/19 :  15:22:51  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Hör och häpna..: MARANTZ

Linn presenterade musiken med mycket mindre rymd. Allt blev liksom platt/ihoptryckt. Både i djup och sidleds. Märkligt. Till Linns försvar måste sägas att det var väldigt tydligt vad som spelades och att allt lät som det skulle med instrument mm.

..sedan köpte jag Opera audio förstärkeri kopplat till Esound cdspelare och då blev det ett ännu bättre ljud i skällan med det är en annan historia


Edit: stavning samt förtydligande

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2007/11/20 07:20:28
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2007/11/20 :  07:26:30  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Numera är det sällan eller aldrig jag går in hos en Linnhandlare. I Göteborg har jag inte känt mig välkommen sedan jag sålde av det mesta av min Linn-anläggning. Kanske förståeligt iofs. Jag var i London i somras och lyssnade lite på den nya Majikserien och det lät helt ok men i mina öron finns det betydligt mer intressant hifi för mindre pengar. Bara i England finns ju Quad, Arcam, Musical fidelity mm som har hifi som kostar mycket mindre men som i mina öron spelar lika bra eller bättre

Dessutom utan den ganska otrevliga fanatism runt märket som finns här i Sverige hos några av Linn-handlarna.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2008/01/02 :  23:13:04  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Marantz? Ja lite häpnar jag allt :-) Däremot är det väl inte så konstigt att Linngrejerna lät platt och hoptryckt, det är ju det de är kända för. Eller var rättare sagt, nuförtiden låter de lite annorlunda. Men som sagt priserna verkar ju ha spårat ur fullständigt.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2008/03/08 :  17:39:01  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Dan

Hur var det hade du inte en Majik den var väl rätt trevlig

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

lusse
Member

317 Posts

Posted - 2008/06/27 :  07:40:09  Show Profile Send lusse a Private Message  Reply

Jag har en Majik CD och den har jag jämfört med alla Engelska CD spelare som finns i Malmö. Kanske jag har missat någon men resultatet var till Linns fördel. Jag har aldrig fått så mycket musik i min anläggning och den är väldigt live aktig. Om det inte är det som är målet så kan visst Marantz låta bättre på rymd och klang. Men efter tio minuter så orkar jag inte lyssna på Marantz och prudukter som har samma ljud. Men smaken är som baken.... Annars så är Arcam mitt budget märke. De kommer närma Linn.

Direktupphettade rör till singel-end-högtalare ger fantastisk musikupplevelse.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000