HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Linn LK2, speciella kontakter?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/03/04 :  20:45:42  Show Profile Send Maruder a Private Message  Reply
Jag har en ett par Linn LK2 på gång, men jag undrar lite över kontakterna, Finns det vanliga rca/xlr eller är det nåt special? vet att andra Linn har lite udda kontakter...

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2009/03/28 :  13:00:19  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
Längesen jag kollade det här forumet. Har du fått svar på din undring?

Jo LK1 och LK2 använder XLR-kontakter men de kör inte balanserat. Så de används väl ungefär som DIN-kontakter.

Här kan du ladda ner en användarhandbok för både LK1 och LK2, fast du måste skaffa konto först (gratis):
http://www.hifiengine.com/manuals/linn/lk1.shtml

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page

Hemling
Member

481 Posts

Posted - 2009/03/28 :  13:29:16  Show Profile Send Hemling a Private Message  Reply
Köpte själv precis ett lk2 och det sitter ju lite speciella kontakter på dom. byggde dock om det och satte dit rca istället.

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Go to Top of Page

Maruder
Member

240 Posts

Posted - 2009/03/28 :  21:18:02  Show Profile Send Maruder a Private Message  Reply
Affären rann ut i sanden, så det är lite oaktuellt. Tack för svar i alla fall :)
Go to Top of Page

potatis
Member

135 Posts

Posted - 2011/03/04 :  01:44:19  Show Profile Send potatis a Private Message  Reply
Hur menar ni att det ser ut som XLR men inte är det? Tänker på LK280 egentligen, går det att koppla till försteg med balanserade XLR-ut?
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2011/11/25 :  20:31:39  Show Profile Send Hepcat a Private Message  Reply
potatis: Lite sent svar kanske. Men det är XLR kontakter de använder men de använder dem inte i balanserad konfiguration utan precis som namnet antyder så X=jord, R=right och L=Left nu kommer jag inte ihåg om de använde den pinkonfigurationen har för mig de körde LXR istället orkar inte kolla just nu.

www.selleri.de
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000