HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Triampade Keilidh--fråga
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2009/04/16 :  20:50:35  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
uppgraderade nya diskant-element
sladd 600, 3 x stegen som heter Lk 100, en Kollektor

När jag lyssnar på pop/rock på långt avstånd i stort rum på hög volym är jag nöjd. Högtalarna liten, liten toe-in spelar i rummets längdriktning

Men stråkkvartetter är min dagliga spis till frukost och senare. Jag får spader av, att försteviolinisten inte står i vänster utkant och cellon i högerkant och lite lägre.

Noll, heter det naturlig positionering, eller placering i rummet?

Annars är allt rent som porlande bäckar. Mycket precis ton. Värme och klarhet.

Vad ska jag ta mig till??

Tacksam för synpunkter!

Zory
Polen

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2009/05/04 :  23:57:01  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Hur sitter du i förhållande till högtalarna? Prova lite mer toe-in och/eller att flytta dig själv närmare högtalarna (om det går).
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2009/05/20 :  19:24:50  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
Tack för en synpunkt!

Men anser andra att då högtalarna drivs på detta sätt, så leder det till dålig utplacering?

Zory
Polen
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2009/08/14 :  21:04:22  Show Profile Send Magnuz a Private Message  Reply
Du menar att problemet uppstod efter att du bytte diskanter och började triampa?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000