HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Linn nuförtiden?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2012/03/18 :  21:36:27  Show Profile Send coldcut a Private Message  Reply
Hej, det såg så ensamt ut här, så jag tänkte skriva något.

Själv har jag inte hört Linn sedan Isobarik tiden, är det någon som hört något nytt? Är det fortfarande "källan först" , "flat earth" och superdämpade högtalarlådor som gäller?

-

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2012/08/26 :  13:15:59  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Typ

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2012/08/26 :  13:17:24  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Typ

Men Isobarik var den våta drömmen då

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2012/08/28 :  10:08:18  Show Profile Send jonny99 a Private Message  Reply
Linn är väl mest lajfstajl nu för tiden. Den typiske Linn kunden sitter väl på sin designade italienska toastol och diggar musiken från sitt inbyggda Linn DS system.

Det är säkert ett bra beslut av Linn att satsa på sånt, antalet välbärgade människor som vill ha designljud till sitt designhem är säkert många många fler än "flat earth" kultisterna nånsin var.

Edited by - jonny99 on 2012/08/28 10:14:14
Go to Top of Page

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2014/07/26 :  21:02:11  Show Profile Send atle a Private Message  Reply
Är det någon här som haft nöjet att lyssna till ett Linn system med den nya "Exakt-tekniken"?
Se länk för exempel
http://www.linn.co.uk/all-products/loudspeakers/exakt-akubarik
Go to Top of Page

Bill50x
Starting Member

17 Posts

Posted - 2014/08/20 :  10:06:59  Show Profile Send Bill50x a Private Message  Reply
Ja, jag har lyssnat på Exakt. Två gånger med komplett Klimax-setup och en gång med Akubarik Exakt högtalare (men med Klimax försteg.

Utan överdrift är detta det bästa ljud som Linn presterat, någonsin. Musikaliskt är jag inte lika säker, men det är absolut fullt tillräckligt. Tyvärr är det rätt mycket pengar det handlar om, typ en halv mille för Klimax och ungefär hälften för Akubarik. Å andra sidan kan man idag få begagnat det som var top-of-the-line före Exakt för en spottstyver.

Märkligt nog gillar jag ljudet från Akubarik Exakt bättre än Klimax Exakt (högtalarna), ljudet är lite rundare och mer förlåtande. Men så var det förut också, före Exakt. Akubariken är verkligen en trevlig högtalare, nästan värd de 90' den kostar som passiv (140' med elektronik).

/ B
Go to Top of Page

atle
Semesterfirare

120 Posts

Posted - 2014/08/25 :  22:18:42  Show Profile Send atle a Private Message  Reply
Jo, dom är "lite" dyra. Jag såg att Linn Akubarik Exakt kostar 235.000 kr
Computer audiophile har testat dom, se länk nedan.
http://www.computeraudiophile.com/content/597-linn-akurate-exakt-dsm-player-and-exakt-akubarik-loudspeaker-review/

Edited by - atle on 2014/08/25 22:19:23
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2014/10/29 :  14:26:37  Show Profile Send Wilderwein a Private Message  Reply
Igår var jag iväg och lyssnade på Linn Exakt Akubarik av ren nyfikenhet då jag läst väldigt mycket bra om dom.

Lyssnade ganska kort men kan säga som så att det låter väldigt bra. Jag gillar konceptet att man på digital väg kompenserar för avvikelser i hårdvara och rum.

Vissa aspekter är av världsklass, sen kan jag tycka att det fattas lite nyanser i basområdet för pengarna och att sweetspot är lite för begränsad för min smak. Men ska man köpa ett system i den här regionen tycker jag man bör lyssna på Linn innan man bestämmer sig.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000