HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Händelse: Arkenmässan - Göteborg Ljud & Bild 2014
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/03/24 :  19:41:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Arkenmässan - Göteborg Ljud & Bild 2014

2014 September 20, 21

Jajamen, det blir en mässa i år igen!

Gissa vem som just bokat "kaffehörna" för HiFiForum i sjögången?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2014/03/24 :  23:58:04  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Det gillar jag! :)

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2014/03/25 :  07:57:08  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
:-D

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2014/03/25 :  10:19:00  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Wohoo!

Skriver genast in det i kalendern!

ser fram emot att dricka kaffe o snacka med hifiorumister :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/03/25 :  18:27:01  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Man blir ju sugen

Vi har lördagsöppet hela september, men det ska nog gå att fixa....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/03/25 :  19:04:29  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Jag funderar på om jag kan få till det och samtidigt ta några extra dagar, en sk. minisemester vore roligt. Kanske t o m någon som har tid för en hifi-fika?

Kommer jag så blir det iaf en fika runt det redan bokade bordet. Ses där och då

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2014/03/26 :  15:55:35  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Var det någon som sade HiFi-Fika??? Klart man är på!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2014/04/05 :  19:03:35  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply
Som några av Er vet har jag haft för avsikt att bygga en riktigt cool mässa i Göteborg i samband med den ordinarie Arkenmässan.
Så kommer det INTE att bli.
Det finns flera anledningar till denna reträtt från min sida, främst mina diskussioner med general Carlsson men även andra tongivande personer i branschen.
Det skulle heller inte gagna branschen med en fjärde arena i Göteborg.
För övrigt har jag ju fullt upp med arbetet inför den kommande SWEETSPOT-mässan i Jönköping.
Det finns således flera goda skäl för mig att backa ur ett Göteborgsprojekt.

En god konsekvens av denna reträtt är att Hifi Consult ställer ut i Jönköping om några veckor vilket vi naturligtvis är mycket glada för.
Sladd kommer att köra en komplett Burmesterrigg och han kommer dessutom ha tillgång till Mercedes nya C-klass med Burmester ljudanläggning.

Vi hälsar därmed Hifi Consult mycket välkommen till Jönköping


Björn Hestner
IMPROVED xpo

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2014/04/06 :  09:26:26  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply
.



Tack Björn för de trevliga orden!

Om det är något som livet lär en så är det ödmjukhet. I mitt fall tar det bara lite längre tid...

För att göra en lång historia kort så finns det i år möjlighet att åter samla hela branschen på en mässa.

Besökarna kan få en bra överblick för vilka företag som är med och med vetskapen att det är en utställning, en arrangör.

Utställarna slipper ta ställning, välja sida. Vår bransch är ju som andra, det finns gamla historier som spökar, oförätter, avtal som brutits osv. Men framförallt märker man när man tar sig tiden att sätta sig för samtal, så finns det missförstånd och misstänksamhet. Ibland underblåst av andra.

Om viljan finns att starta om och lämna gammal skrot bakom kan man göra det. Jag har sista tiden försökt och fått positivt gensvar. Grunden för detta är såklart att en enad bransch kan göra så mycket bättre jobb! Likaså kan vi som har företag inom Hifi:n ägna oss åt positiva saker i stället för att reta oss på varandra.

På mässan i år är alla företag inbjudna till en branschträff lördag kväll, en timme före middagen. Det är första gången på trettio år som detta prövas. Det blir en fantastisk kraft och en legitimitet ifall flertalet är med! Resultatet av detta möte är ännu skrivet i stjärnorna. Kanske kan en arbetsgrupp bildas och någon form av sammanslutning skapas. Ledare för en sådan skall vara någon annan än undertecknad. Jag står för initiativet och tillfället men är inte rätt person att leda det vidare.

När det gäller de utställare som förut varit på Opalen och nu var tänkta att delta på Sweetspot Göteborg så är några redan klara för "Arkenmässan" efter en del resonerande. De flesta av Er har också såklart fått inbjudan och jag vill vara tydlig med att inbjudan är äkta menad.

Vill också passa på att be om ursäkt ifall tonen varit hård eller ni upplevt mig som en "besserwisser med den stora mässan". No hard feelings alltså och mycket välkomna.

Om mässan i år kan jag säga att den blir av, vi har mer än 50% av rummen bokade på mindre än två veckor vilket är ett bra tempo.

Bekräftar också att Hificonsult kommer delta på Sweetspot Jönköping där vi tar med oss Burmester.

Med hopp om fred på jorden och största mässan någonsin i September!

mvh

sladd

ps
Från och med i år körs mässan i ett eget bolag; MässIC AB. För en ökad tydlighet och mindre sammanblandning.
ds


.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2014/08/21 :  10:31:57  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Dags att skaka liv i den här tråden tycker jag

Adagio Audio Consulting kommer att medverka i Engstrom & Engstrom's rum där vi kommer att ansvara för den analoga återgivningen med våran Kronos Sparta skivspelare kopplad till deras nya förförstärkare med inbyggd RIAA. Som pickup kommer vi använda en Lyra Kleos.



Välkommna till Elite Park Avenue och rum Göteborg 2

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2014/08/21 10:56:24
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2014/08/21 :  10:49:57  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Finns en-dagarsbiljett eller är det 2-dagars som gäller även på söndagen?
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2014/08/21 :  14:15:00  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Det är bara 2-dagarsbiljetter som gäller hela helgen på mässan
Go to Top of Page

30Hzbone
Member

227 Posts

Posted - 2014/08/25 :  13:57:21  Show Profile Send 30Hzbone a Private Message  Reply
Kändes liksom självklart att åka till Arkenmässan i år
inte minst med tanke på att dottern numera bor på orten i fråga, men
eftersom jag är on stage här: http://www.entresundsvall.nu/?ev=16410
den 21/sep så är det inte möjligt.

I'm only in it for the music.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2014/08/25 :  18:09:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
30hz

cool

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2014/09/01 :  16:39:03  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2014/09/20 :  15:15:46  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Lirade riktigt fint i det rummet pederb:-)

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2014/09/20 :  20:01:06  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Tack ska du ha

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000