HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 MrTwos Elac/Panasonic Hemmabio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrTwo
Starting Member

7 Posts

Posted - 2014/04/15 :  21:53:00  Show Profile Send MrTwo a Private Message  Reply
Hej, eftersom detta är min första post på detta forum får det bli både en introduktion om mig själv och mitt system.

Jag heter Jimmy och har hunnit bli 34,
bor i villa i Mora och har fru samt 1 barn.
Intressena har väl hittills varit att resa jorden runt med frun,
leka med min bil (toyota mr2) och träna cykel.
Har varit tävlingscyklist en gång i tiden men vuxenlivet tog över och fick lägga cykeln på hyllan.

Musikmässigt så har jag från början varit riktigt såld på reggae, och allra mest Bob Marley, har tom besökt hans hem på Jamaica.
Jag har av okänd anledning sedan gått över på elektronisk musik lite för milleniumskiftet och håller fast vid det än idag.

Mitt första systemet jag ägde va ett midisystem från technics från 93 eller något sånt. Är så länge sedan att jag inte minns vad prylarna heter men de finns kvar i min ägo någonstans i något förråd och inköptes på något OnOff i täby tror jag :) Det va även detta system som fick mig att fortsätta på technics/panasonic.

Mina historiska inköp efter midisystemet har varit:
Panasonic 28" widescreen-tv (tjock)
Panasonic TH-PV60 plasma-tv
Panasonic NV-HD640 vhs-spelare
Panasonic DVD-A350 dvd-spelare
Technics SA-AX6 receiver
Technics SA-AX7 receiver
Panasonic SA-HE200 receiver
Technics SB-M500m2 golvhögtalare (4st som front och surround)
Technics SB-M300m2 bokhyllehögtalare (1st som center)
Yamaha YST-SW1500 baslåda (svarta fåret i min technics/panasonic kollektion)

Nutid:

Nyligen tröttnade min fru totalt på mina mörka technics-högtalare så bestämde mig för att testa satellithögtalare, väggmonterade.
Så efter mycket letande efter något som passade plånboken så bestämde jag mig för Tyska Elacs WS1235 med jet-diskanten samt en Elac Sub 2030. Båda fanns i vitt så frun kunde känna sig ännu mindre onöjd ;)

Så för tillfället ser det ut såhär:
Panasonic TX-P50GT30 plasma-tv
Panasonic SA-XR55 receiver
Panasonic DMP-BDT310 blueray-spelare
Technics SL-MC7 110+1 cd-spelare
Elac WS1235 satellithögtalare (5st)
Elac Sub 2030 baslåda
Supra classic mini högtalarkablar

Kommer även snart lägga in en till salu-tråd på de överblivna grejerna... dvd, video och högtalarna.

Lite bilder på nuvarande saker, om ni tycker att högtalarna sitter långt upp så är det för att frun haft ett finger med i spelet:









Högtalarna är noggrant utplacerade enligt beräkningsprogram för att göra det bästa av situationen och programmen fungerar förvånansvärt bra måste jag säga.


Edited by - MrTwo on 2014/04/16 16:17:30

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/04/15 :  22:07:29  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Välkommen Jimmy!
För det första, du måtte ha en stor hylla (eftersom den rymmer en cykel)
För det andra, vackert hem! "ljust o fräscht" är bara förnamnet!

Reggae och electronica säger du? Jodå, du har garanterat " bröder" och en annan "syster" här på forat!
Sen har du ju den goda smaken att vara mas, och det äraldrig fel!
Välkommen! /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

MrTwo
Starting Member

7 Posts

Posted - 2014/04/15 :  22:22:33  Show Profile Send MrTwo a Private Message  Reply
så du är mas med? från vart? :)

alla möbler utom soffan var valnöt innan så i samma veva som högtalarbytet så bytte vi möbler till vitt, blev väldigt ovant i början men skönt nu..känns fräschare och luftigare. och få bort 5 stora mörka klumpar från golvet gjorde ju sitt med :P
det är stora hyllor i garaget för att få plats med allt skit man samlar på sig ;)

ska kanske tillägga innan någon kommenterar.. elac högtalarna är normalt svarta bakom gallret men jag moddade om dom till vitt för att de inte skulle se allt för mörka ut med gallret på. Vet inte va elac säger om garantin nu men men.. :)

Edited by - MrTwo on 2014/04/15 22:24:29
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/04/16 :  20:48:19  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Snyggt jobbat med färgen!

Jag huserar i Falun, men det finns fler av oss masar på forat. Har du vägarna förbi är det bara att PM:a för att skaka tass och massera trumhinnorna lite!

Hälsar Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2014/05/05 :  19:11:46  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
Vackert hem du har!

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

MrTwo
Starting Member

7 Posts

Posted - 2014/05/05 :  20:41:32  Show Profile Send MrTwo a Private Message  Reply
Schyst :) är frun som inreder mest men visst tycker man väl själv att de ska se ok ut med
Go to Top of Page

MrTwo
Starting Member

7 Posts

Posted - 2014/05/05 :  20:42:09  Show Profile Send MrTwo a Private Message  Reply
måste säga att jag är nöjd med högtalarna också, om jag inte redan gjort det.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000