HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 PRODUKTNYHET #6/2014 - Wadia
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2014/04/18 :  10:26:36  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Wadia grundades under sent 80-tal, och tillhör en av de främsta pionjärerna och innovatörerna inom uppspelning av digitalt lagrad musik. I kraft av nytt ägande så pågår sedan en tid en nysatsning, där de första nya produkterna börjat se dagens ljus.

Nyligen lanserades Intuition 01, en PowerDAC med sofistikerad digitalteknik inhyst i en unik och spännande form som kastar nyfikna blickar in i framtiden. Under CES-mässan 2014 så visade man för första gången modell 321. En DAC med avancerad volymkontroll avsedd för direktanslutning till slutsteg. En ambitiös produkt för den moderna musikälskaren med en form och förfining i design och känsla som man sällan upplever i prisklassen.

Wadia Intuition 01 och 321 finns för demonstration i våra showroom. Välkommen att kontakta oss för ett besök och lyssning!

Mer om Wadia: http://www.perfect-sense.se/varumarken/wadia Vårt fullständiga utbud: http://www.perfect-sense.se/varumarken







Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2014/04/18 11:56:06

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2014/04/18 :  13:25:05  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Att dom inte kostade på sig en analog ingång på 321'an! Verkar vara en "digital" volymkontroll också?

I övrigt läcker.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2014/04/18 13:26:52
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2014/04/18 :  14:15:56  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
För den digitala generationen så har den det mesta, och den spelar musik på ett mycket övertygande sätt. Byggkvalitet och finish känns dessutom väldigt generös i prisklassen. Med det sagt så hade jag personligen gärna sett en analog ingång (precis som du) så att jag kunde koppla in skönheten till höger i bild också :)

Ja, volymhantering sker i den digitala domänen vilket känns väntat och inte nödvändigtvis en kompromiss (åtminstonde inte i prisklassen):

"Volume levels are controlled by a Digitally Controlled Attenuator System."


Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2014/04/18 14:22:25
Go to Top of Page

bigblue
Starting Member

32 Posts

Posted - 2014/04/18 :  23:39:07  Show Profile Send bigblue a Private Message  Reply
Jag antar att du provat både Intuition 01 och 321 i samma miljö . Hur skulle du beskriva ev skillnader dem emellan? Det är då själva DAC-delen som jag tänker på.

Life is not the number of breaths you take,
But the moments that take your breath away.

Edited by - bigblue on 2014/04/18 23:40:26
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2014/04/19 :  09:48:23  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
Jag antar att du provat både Intuition 01 och 321 i samma miljö . Hur skulle du beskriva ev skillnader dem emellan? Det är då själva DAC-delen som jag tänker på.


Det går inte att jämföra DAC:arna isolerat då Intuition 01 är en helintegrerad enhet utan några utgångar annat än till högtalare :) De har också olika användningsområden. Intuition 01 riktar sig till den som söker en komplett, kompakt och elegant enhet - allt i ett helt enkelt. En direkt konkurrent till Devialet om man så vill där ljudkaraktär och matchnings-möjligheter skiljer sig en del. 321 är ett digitalt försteg avsett för anläggningar med separata enheter vilket erbjuder större flexibilitet.

321 är under inspelning just nu, men jag kan redan nu säga att denna andas kvalitet i alla delar och med stor säkerhet kan konkurrera med enheter i högre prisklasser.

/Marcus

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2014/04/19 11:50:32
Go to Top of Page

bigblue
Starting Member

32 Posts

Posted - 2014/04/20 :  00:06:28  Show Profile Send bigblue a Private Message  Reply
Aj då. Ja då blir det svårt. Tänkte att det fanns en digital utgång.
Har Wadia uttalat sig om de har justerat signaturen på ljudkaraktären.
Jag tror t ex att dCS ska ha tweekat sitt sound i samband med släppet av sin nyaste modell för att upplevas som mer engagerande. Korrekta har de ju alltid varit...

Life is not the number of breaths you take,
But the moments that take your breath away.
Go to Top of Page

Perfect Sense
Member

386 Posts

Posted - 2014/04/20 :  09:37:56  Show Profile  Visit Perfect Sense's Homepage Send Perfect Sense a Private Message  Reply
För att kunna bedöma specifika skillnader och/eller likheter mellan tidigare modeller ifrån Wadia och de som nu lanseras så krävs det en jämförelse sida vid sida. Med det sagt så har Wadia alltid varit bra på två saker - att förmedla musikupplevelser med en organisk och naturlig grundkaraktär och att bygga digitala signalkällor optimerade för direktdrivning av slutsteg. Wadias produkter har aldrig varit analytiska, utan alltid spelat MUSIK på ett övertygande sätt utan överdrivet fokus på specifika hifi-parametrar. Jag upplever att 321 bygger vidare på denna tradition - i en betydligt tillgängligare prisklass.

Mer info: http://www.soundstageglobal.com/index.php/shows-events/ces-2014-las-vegas-usa/152-ces-2014-features/471-wadia-s-321-decoding-computer-an-affordable-exercise-in-style-and-substance

Perfect sense
www.perfect-sense.se
Showroom i Stockholm | info@perfect-sense.se | 08 518 368 00 | Följ oss på Facebook

Edited by - Perfect Sense on 2014/04/20 09:38:28
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000