HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Padda eller telefon fjärr ett tips
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2014/04/21 :  00:17:41  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Att styra musiken från padda eller telefon är ingen nyhet. Ngt jag gillar helt klart. Då är det ett problem till. Har man tex fjärr till försteg/förstärkare/cd/sacd osv så blir det i vanlig ordning en salig röra bland alla fjärrar. Man kommer inte undan med minst en padda/telefon samt minst en fjärr (multifjärr). Det är en för mycket.
Via logitechs nyare fjärrar kan man styra IR från padda och telefon.
Med den öppningen så återgår man till en kontroll igen, gillar det.

Fann härom veckan en ny aktör på marknaden som via wifi styr bla IR, dessutom är prylen riktigt billig. Kostar mindre än 300kr på DX.com. Det är kampanjpris. Jag köpte min på Ebay och jag fick en rm1.

Broadlink rm2 har möjlighet för både IR och RF kontrollerade signaler via wifi. Du laddar en app och kör därifrån. Inlärnings baserad och enkel att konfigurera.
Broadlink rm1 styr IR via Wifi.

Mycket enklare att lära in än tex Logitechs varianter. Tänker på framförallt Logitech Haremony One. Riktigt bra mottagning vid inlärning!
Pucken har ir dioder 360 grader så även täckningen är riktigt bra, när man skickar IR signaler.

URL:
http://www.broadlink.com.cn/home/product.php?mod=RM2
http://www.dx.com/p/broadlink-rm2-intelligent-wi-fi-ir-rf-remote-controller-for-iphone-android-phone-black-298993#.U1REg1eF2JQ

Micklat med Android appar för att för övergång mellan musikkontroll app och tex volymkontroll app (förstegets) att fungera lite smidigare än default.
Känner att jag skulle vilja ha möjlighet att volymkontrollera försteget i appen där man väljer musik.
Ngn som lyckats med det att konfigurera om tex volymknapparna i annan än aktiv app?

Mattias

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2014/04/21 :  00:21:41  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Misstänker att med Andorid 4.4 Kitkat skulle lösa sista problemet.
Man kan ju ha olika appar öppna i samma skärm.

Mattias
Go to Top of Page

har-man
Member

148 Posts

Posted - 2014/04/21 :  08:58:20  Show Profile Send har-man a Private Message  Reply
En Sony platta med inbyggd Ir fjärr kanske?
Det kör jag med här hemma, dock har jag bara en projektor som jag styr med ir för stunden.
För att styra mina Genelec använder jag Unified remote och har gjort en egen widget för volym.
Den kör jag sedan som en "small app" som Sony kallar det.
Lägger sig över öppna appar i ett litet fönster och går att minimera till sidan av skärmen.
Även Ir fjärren har ett "small app" läge.

/aLEX

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000