HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Dags för vinylspelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2014/08/01 :  19:04:12  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply
Ska ta och köpa mig en vinylspelare men vet inte riktigt vad. Är hyfsat kräsen på ljudet. Anläggning i övrigt är 2. Rörsteg Edison 60 och Bewitched 2A3 som driver 2 fronthorn bestyckade med Sonido 200A och 2 tappade bashorn via ett DCS2496 moddat med lundahl trafos istället för en hög OP-förstärkare. Men vad ska jag köpa, most bang for The buck helt enkelt? Budget 4-5000

Tacksam för råd och motiveringar.

// Johnny

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/08/01 :  19:40:44  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Enda tipset är titta på begmarknaden där har du störst chans att hitta en skivspelare som är av bättre kvalitet.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2014/08/01 :  20:15:27  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply
Tack för svar. Det hade jag nog räknat med också. Vet dock inte riktigt vad jag ska titta efter dock. Har kollat lite på Thorens men det dräller ju av olika modeller så..

// Johnny

// Johnny
Go to Top of Page

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2014/08/01 :  20:26:22  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply
Hittade en Thorens TD-316 i mitt närområde, kan de va nåt? Fint skick, orginal dock.

Pris 3000 kr

// Johnny
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2014/08/01 :  20:44:07  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
thorens är alltid rätt.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2014/08/01 :  20:56:28  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Det är svårt att säga om TD 316 då den inte tillhör de Thorens spelare jag tittar efter jag gilla lite äldre. men det finns en uppsjö med info på nätet om skivspelare mitt tips är att inte gå efter sådant som är eftertraktat de ha alltför höga priser se om du kan hitta det som är bra utan den höga prislappen. Kolla in blocket jag såg att det fanns ett par som kanske tilltalar.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/08/01 :  21:12:04  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Den i Falun har jag sett, och den är lite halvskabbig... Skulle inte ge mer än 1500:- för den.
Köp min Simply Black istället? Den har sina brister, men i slutänden låter den riktigt bra!
Du är välkommen att lyssna!
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

TxF
Member

260 Posts

Posted - 2014/08/01 :  23:31:53  Show Profile  Visit TxF's Homepage Send TxF a Private Message  Reply
Simply Black, va det för nåt då å va kostar den?

// Johnny
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2014/08/02 :  09:41:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
En enkel, men välljudande spelare utvecklad i Sverige av Miroslaw på Veteran HiFi i Sthlm:
http://www.simplyblack.net
http://www.simplyblack.net/recensioner/simply_black_magic_hifi_musik.pdf
Priset är lägre än vad som annonserats för Thorens-spelaren.
(Med Rega RB-251)
Vh Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000